همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

10 ایده طراحی تقویم رومیزی 1404

آموزش

انتخاب موضوع، طراحی زیبا، استفاده از تصاویر، انعطاف پذیری، انتخاب یک روش چاپ، ابعاد مناسب، رنگ بندی و هماهنگی بصری از ایده‌هایی برای طراحی تقویم رومیزی هستند.

داشتن تقویم رومیزی نه تنها به تغییر دکوراسیون اتاق و میز ما کمک می‌کند بلکه مدیریت زمان را برای ما به ارمغان می‌آورد. همچنین تقویم رومیزی به عنوان هدیه یک گزینه بسیار مناسب است، چون کاربردی است و برای دیدن مناسبت‌ها، تاریخ روزانه و سازماندهی کردن برنامه‌ها و برنامه ریزی سالانه در طول روز حداقل یک بار آن را مشاهده می‌کنیم. اگر تقویمی که بر روی میز ما است به صورت خلاقانه و جدید طراحی شده باشد، جذابیت آن چندین برابر می‌شود و توجه اطرافیان را به خود جذب می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم 10 ایده طراحی تقویم رومیزی 1404 را به شما معرفی کنیم تا با توجه به آنها یک تبلیغات مطلوب و رویایی را تجربه کنید.

10 ایده طراحی تقویم رومیزی

10 ایده طراحی تقویم رومیزی

طراحی تقویم رومیزی 1404 باید به قدری جذاب باشد که همه عاشق آن شوند. وقتی صحبت از تقویم رومیزی می‌شود یعنی شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌خواهند محصول و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند، پس بسیار مهم است طراحی آن جذاب و خاص باشد. ایده‌های خلاقانه باعث می‌شوند تبلیغات کسب و کارها بسیار عالی و درجه یک پیش رود. در طراحی تقویم رومیزی مواردی باید لحاظ شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در نظر داشته باشید سفارش تقویم رومیزی در واحد سالنامه گاموت به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می‌گیرد، همچنین اگر می‌خواهید تقویم رومیزی خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید پیشنهاد می‌دهم به مقاله راهنمای خرید تقویم رومیزی مراجعه نمایید.

هدف طراحی تقویم رومیزی

در وهله اول باید هدف خود را از طراحی تقویم رومیزی 1404 مشخص کنید و از خود سوال کنید آیا هدف ما از طراحی چنین تقویمی صرفا به عنوان یک هدیه از طرف برند ما به شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که با ما همکاری می‌کنند یا افزایش آگاهی از برند به وسیله تقویم رومیزی است. پس اگر می‌خواهید با این تقویم‌ها مشتری جذب کنید یا فقط یادگاری از سمت مجموعه شما هستند؟ با این سوال‌ مشخص می‌کنید تقویم خود را چگونه طراحی کنید و چه محتوایی بر روی تقویم خود درج کنید.

انتخاب موضوع

برای طراحی صفحات تقویم رومیزی ۱۴۰۴ یا سررسید و سالنامه 1404 باید یک موضوع را در نظر داشته باشید، زیرا که صفحات تقویم شما باید گویای موضوع خاصی باشند. این موضوع باید جذاب، با مفهوم و مورد قبول اکثریت باشد. بنابراین باید دنبال مواردی باشید که برای کاربران هدف شما جذاب باشند، اما باید به این مسئله توجه داشته باشید که این شرکت شماست آنها را طراحی می‌کند پس باید بسیار با احتیاط از رنگ‌ها، تصاویر، فونت‌ها، گرافیک‌ها و … استفاده کنید که یاد آور شرکت شما باشند.

10 ایده طراحی تقویم رومیزی

شناسایی مخاطبان

پس از مشخص کردن هدف خود از طراحی تقویم رومیزی ۱۴۰۴ نوبت آن می‌رسد که از خود بپرسید که این تقویم‌ها قرار است به دست چه کسانی برسند و در چه محیط‌هایی استفاده شوند؟ آیا باید طراحی متناسب با محیط اداری داشته باشند یا طراحی آنها مناسب یک محیط خانگی و معمولی باشد؟ جواب این سوالات به شما کمک می‌کند تقویم خود را به شکل موثرتری طراحی کنید.

استفاده از تصاویر

تصاویر چندین برابر متن می‌تواند مخاطب را جذب کند. تصاویر باید به شکلی انتخاب شوند که به تقویت پیام کمک کنند و با سبک کلی طراحی هماهنگ باشند. استفاده از گرافیک‌های خلاقانه و تصاویر با کیفیت بالا تاثیر بسزایی در جذابیت تقویم رومیزی دارند. به طور مثال می‌توانید برای هر صفحه که نشان دهنده ماه خاصی است از تصاویر مربوط به همان ماه استفاده کنید.

رنگ بندی و هماهنگی بصری

انتخاب رنگ‌هایی که در تقویم رومیزی استفاده می‌شوند ارتباط زیادی با هدف تقویم رومیزی و شناخت مخاطبان دارد. اگر مخاطبان شما قشر جوان هستند معمولا از رنگ‌های روشن و زنده استقبال می‌کنند یا اگر تقویم شما معرف یک برند لوکس و لاکچری است بهتر است از رنگ‌های سنگین و تیره استفاده کنید. در کل رنگ‌های مورد استفاده باید با هویت برندی که تقویم رومیزی را طراحی می‌کند هماهنگی داشته باشند.

ابعاد مناسب

توجه داشته باشید تقویم شما یک نوع تقویم رومیزی است، پس ابعاد آن را طوری انتخاب نکنید که مخاطب برای قرار دادن روی میز، کابینت و غیره دچار مشکل شود. از سوی دیگر نباید بیش از حد ابعاد آن را کوچک در نظر بگیرید که دیدن مناسبت‌ها، تعطیلات و نوشته‌ها برای مخاطب سخت باشد. در نتیجه دقت کنید ابعاد مناسبی را برای تقویم انتخاب کنید.

10 ایده طراحی تقویم رومیزی | ابعاد مناسب

ایجاد یک فضا برای یادداشت

از تقویم رومیزی برای برنامه ریزی و سازماندهی کارها استفاده می‌شود. اگر تقویم فضایی برای یادداشت نداشته باشد مخاطبان مجبور می‌شوند از دفتر یا سررسید برای یادداشت‌های روزانه استفاده کنند. اگر برای هر برگ قسمتی را برای یادداشت قرار دهید میزان دیده شدن شما چندین برابر افزایش می‌یابد. همچنین استفاده از فضای خالی یکی از عناصر کلیدی در طراحی است که به خلق تعادل بصری کمک می‌کند و از خستگی چشم و ازدحام پیش از حد صفحه کمک می‌کند. بنابراین از فضای خالی بهینه استفاده کنید تا مخاطبان فضای کافی برای نوشتن در تقویم داشته باشند.

ترتیب قرار گیری اطلاعات

باید به گونه‌ای تقویم رومیزی طراحی شود که همه بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند و مسیر خود را بین تاریخ‌ها پیدا کنند. خلاقیت عجیب و غریب به خرج ندهید چند ماه را دریک صفحه قرار ندهید و همیشه اولویت‌ها را رعایت کنید. در نظر داشته باشید همیشه طرح‌های ساده و مینیمال پایدار و مورد پسند همه هستند.

فونت‌ها

درست است که فونت‌ ها در تقویم رومیزی تاثیر کمتری نسبت به کاتالوگ، بروشور یا حتی سررسیدی که در ست مدیریتی است دارند، اما نباید از آنها غافل شد و سعی کنید از فونت‌هایی استفاده کنید که متناسب با برند شما باشند. مثلا اگر یک برند لوکس و لاکچری هستید از فونت‌های ساده استفاده کنید. بهتر است از یک فونت یکسان خوانا برای کل تقویم خود استفاده کنید، زیرا که استفاده بیش از حد از فونت‌های گوناگون برای بیشتر کاربران جالب نخواهد بود.

10 ایده طراحی تقویم رومیزی | انتخاب فونت مناسب

انتخاب یک روش چاپ

وقتی که تقویم خود را طراحی و آماده ارائه کردید، حالا وقت آن است که به استراتژی چاپ فکر کنید. برای این منظور از یک متخصص مشورت بگیرید، موضوع و سبک تقویم را با آن هماهنگ کنید. تقویم رومیزی مانند دیگر ابزارهای چاپی به صورت عمومی و اختصاصی چاپ می‌شود. در تقویم رومیزی عمومی طراحی صفحات داخلی از قبل انجام شده است اما در طراحی تقویم رومیزی اختصاصی هیچ مرحله‌ای از قبل آماده نیست و تمام مراحل از جمله انتخاب نوع کاغذ، انتخاب روش چاپ، شکل تقویم و … با مشورت مشتری انجام می‌گیرد. به طور معمول برای چاپ تقویم رومیزی از روش‌های چاپ سیلک، چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله چاپ سیلک چیست مراجعه نمایید.

سوالات متداول
01انواع تقویم رومیزی کدامند؟

تقویم رومیزی‌ را بسته به جنس می‌توان به کاغذی، فلزی، چرم و چوبی تقسیم بندی کرد اما بر اساس نوع آنها به روزانه، هفتگی و ماهانه دسته بندی می‌شوند.

02برای خرید تقویم رومیزی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در خرید تقویم رومیزی باید به جنس و گرماژ کاغذ، فضای مناسب یادداشت، کیفیت چاپ، فضای چاپ مناسب، تعداد صفحه و طرح‌های تقویم توجه داشت.

03آیا تقویم رومیزی به عنوان هدیه تبلیغاتی مناسب است؟

بله. تقویم‌ها مناسب‌ترین هدایای تبلیغاتی و بهترین راه تبلیغ کسب و کارها محسوب می‌شوند، زیرا مقرون به صرفه، متنوع و کاربردی و فضای چاپ مناسبی دارند.

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • هانا ایمانی
    1403/05/03

    مرسی از ایده هاتون

    پاسخ
    • admin
      1403/05/08

      سلامت باشید

      پاسخ
گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232