همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

چرا تقویم های چاپی همچنان محبوب هستند؟

دانستنی

علم و تکنولوژی در سال های اخیر به حدی پیشرفت کرده است که انسان را متعجب می‌سازد؛ در واقع روند پیشرفت فناوری‌ها در دو دهه اخیر به حدی سریع اتفاق افتاده است که تا به یکی از آن ها عادت می‌کنیم، فناوری بعدی وارد بازار می‌شود! اما آیا اینترنت و تکنولوژی های جدید می‌توانند جایگزین وسایل کاربردی و روزمره‌ای مانند تقویم رومیزی شوند؟ اگر چنین است چرا تقویم های چاپی همچنان محبوب هستند؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با دلیل اصلی محبوبیت تقویم های چاپی آشنا شوید.

چرا تقویم های چاپی همچنان محبوب هستند؟مزایای تقویم چاپی در برابر تقویم دیجیتال

مزایای تقویم های چاپی نسبت به تقویم های دیجیتال

در سال های اخیر اینترنت باعث شد تا بشر بتواند بسیاری از کارها را به صورت ساده‌تر و با زحمت کمتری انجام دهد. اما نوعی ترس از جایگزینی محصولات قدیمی و پیشرفت سریع اینترنت، به ذهن افراد خطور پیدا کرد. با این حال حتی پس از گذشت سال‌ها از ورود این فناوری‌ها، همچنان افراد از محصولاتی مانند تقویم رومیزی 1404 و سالنامه سال جدید استفاده می‌کنند. اما چه چیزی باعث پایدار بودن آن‌ها شده است و چرا مردم همچنان تمایل دارند از آن‌ها استفاده کنند؟ در ادامه به چند دلیل مهم می‌پردازیم:

  • تقویم چاپی، ساده ترین راه برای چک کردن تقویم است!

شاید تصور کنید که یک تقویم آنلاین به دلیل رابط کاربری ساده و در دسترس بودن، بهترین راه برای چک کردن تقویم است، اما بهتر است بدانید حتی با این ویژگی باز هم افراد ترجیح می‌دهند که از یک تقویم چاپ شده روی میز کار خود استفاده کنند! چرا که چنین وسیله‌ای همیشه در معرض دید قرار دارد و ابعاد آن، چک کردن روزهای تقویم را نسبت به نمایش آن‌ها در نمایشگر تلفن همراه ساده‌تر می‌کند، یکی از مزایای تقویم چاپی این است که به تکنولوژی، باتری یا اینترنت نیازی ندارند و همیشه در دسترس هستند. به خصوص برای افرادی که ممکن است دسترسی مداوم به دستگاه‌های الکترونیکی نداشته باشند.

مزایای تقویم چاپی؛ چرا تقویم های چاپی هنوز هم محبوب هستند؟
  • جنبه زیبایی‌شناختی و دکوراتیو

تقویم ‌های چاپی اغلب طراحی‌های زیبا، تصاویر هنری یا عکس‌های جذابی دارند که می‌توانند به‌عنوان جزئی از دکور منزل یا محل کار استفاده شوند. برخی افراد از این تقویم‌ ها نه فقط برای ثبت تاریخ‌ها، بلکه برای ایجاد فضای هنری و زیبا در محیط زندگی‌شان استفاده می‌کنند. کافی است یک تقویم فانتزی با طراحی جذاب را روی میز شخصی خود قرار دهید، تا با هر بار مشاهده آن لذت ببرید! جنبه دیگر زیبایی این تقویم های چاپی هنگامی است که یک شرکت برای کارمندان خود، تعدادی از این تقویم ها را به صورت اختصاصی شده با نام و لوگوی شرکت سفارش می‌دهد. چنین محصولاتی پس از قرارگیری در محیط شرکت، نوعی یکپارچگی و زیبایی در محیط کار ایجاد می‌کنند.

  • تمایل به استفاده از لوازم کلاسیک!

مدت زیادی از ورود صفحه کلید و دستگاه‌های چاپگر به دنیای انسان‌ها می‌‌گذرد، اما همان گونه که پیداست همچنان نوشتن روی کاغذ و استفاده از مداد و خودکار، عادت روزمره بسیاری از افراد است. حتی افرادی که در یک شغل مرتبط با فناوری و کامپیوتر فعالیت دارند نیز از یک دفترچه و قلم استقبال می کنند. یکی از دلایل محبوبیت تقویم رومیزی نیز این حس لمس کردن و استفاده از لوازم کلاسیک است! نوشتن دستی روی تقویم و دیدن آن به‌صورت فیزیکی روی دیوار یا میز کاری، حس لمس و ارتباطی را فراهم می‌کند که تقویم‌های دیجیتال نمی‌توانند به‌همان صورت ارائه دهند. این تعامل فیزیکی برای برخی افراد از لحاظ روان‌شناختی و احساسی اهمیت دارد.

  • برنامه ریزی بهتر و بیرون از فضای مجازی

بسیاری از افراد تقویم های چاپی را برای برنامه ریزی روزانه نیاز دارند؛ هر روز آن‌ها را با خودکار علامت می‌زنند و به این دلیل که همیشه در دید قرار دارد، برنامه هایی که روی آن یادداشت کرده‌اند را فراموش نمی‌کنند. تفاوتی ندارد که این برنامه ریزی ها به صورت روزانه، ماهانه و… باشند، یک از مزایای تقویم چاپی این است که برای چنین برنامه‌هایی فضای کافی دارند. در صورتی که اپلیکیشن‌های ویژه برنامه ریزی در موبایل ممکن است عملکرد مطلوب را ارائه ندهند. برای مثال بسیاری از کاربران تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و از چک کردن تقویم و انجام برنامه های روزانه غافل می‌شوند، در حالی که تقویم های چاپی فضایی خارج از اینترنت و مناسب برای فرد ایجاد می‌کند. جایگاه تقویم رومیزی به عنوان یک وسیله دکوری نیز باعث می‌شود فرد به صورت ناخودآگاه چشمی به تقویم بیاندازد و از برخی برنامه‌های خود آگاه شود.

چرا تقویم های چاپی از تقویم های دیجیتال طرفداران بیشتری دارند؟ مزایای تقویم چاپی نسبت به تقویم دیجیتال
  • هدیه ای کاربردی، ارزان و بی نیاز از تکنولوژی

برنامه ریزی در دوره های زمانی مختلف، چک کردن مناسبت‌های هر ماه و… را می‌توان از مزایای تقویم چاپی دانست. با این حال اگر تقویم چاپی را به چشم یک هدیه نگاه کنیم، از نظر قیمت نیز هدیه‌ای مقرون به صرفه است. چرا که هیچ گونه نیازی به مصرف باتری و اینترنت ندارد و زیبایی خاصی را به محیط اضافه می کند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها چنین محصولی را به عنوان هدیه ویژه کارمندان در نظر می‌گیرند. از طرفی قیمت تقویم رومیزی در تیراژ بالا بسیار به صرفه است و به همین دلیل در روزهای پایانی سال استقبال زیادی از آن‌ها می‌شود.

تاثیر فیزیکی بودن تقویم ها بر ماندگاری برند

این مورد را می توان یکی از دلایل کلیدی محبوبیت تقویم های چاپی دانست! این روزها برندهای مختلف از مزایای تقویم چاپی مانند دیگر محصولات صنعت چاپ در رشد برند استفاده می‌‎کنند. اما چگونه این مزیت در برندسازی تأثیرگذار است؟ می‌توان گفت که همه چیز در سفارشی سازی چاپ تقویم و فیزیکی بودن آن خلاصه می‌شود. وقتی که محصولی پرکاربرد مانند تقویم چاپی برندتان را به صورت سفارشی چاپ می‌کنید، جلوه‌های بصری برندتان را به نمایش می‌گذارید و هر فردی با یک نگاه گذرا می‌تواند نام برند شما را بخواند. به این صورت در طول زمان در ذهن مشتریان قدیمی و جدید خود ماندگار خواهید شد و تقویم شرکت شما، نمادی از اعتبار و اصالت برند شما خواهد بود. به گونه‌ای که افراد از قبل با لوگوی شما آشنایی دارند و از محبوبیت برند شما آگاه هستند. از این رو تقویم چاپی دقیقا همان چیزی است که برای رشد برندتان به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

تقویم های چاپی و دلیل محبوبیت آن ها؛ چرا تقویم دیجیتال جای تقویم چاپی را نمی گیرد؟

چگونه تقویم های چاپی نیازهای روزانه را برآورده می کنند؟

تولید تقویم های چاپی به طور معمول در نیمه دوم سال و با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال انجام می‌گیرد. از این رو بیشتر به عنوان هدیه سال جدید به شمار می‌روند. اما نکته کلیدی درباره تقویم های چاپی نیازهای روزانه‌ای است که این تقویم ها برآورده می‌کنند؛ ابزاری که باعث می‌شود مناسبت‌های ماه پیش رو را در نظر داشته باشید، روزهای مهم و برنامه‌های خود را علامت گذاری کنید و در نهایت از کارهای خود عقب نیفتید. به همین دلیل این محصول بیشتر از هزینه‌ای که برای آن انجام می‌دهید ارزش دارد و تعداد زیادی از نیازهای روزانه انسان را برطرف می‌سازد. در حالی که تقویم های دیجیتالی از مزایای تقویم چاپی بهره مند نیستند و به صورت نسبتا متفاوتی عمل می کنند.

 

سوالات متداول
01چرا تقویم های دیجیتال جای تقویم های چاپی را نمی گیرد؟

علت اصلی این مسئله، حس نوستالژی، زیبایی، کاربری ساده تر و… است.

02چطور از تقویم دیجیتال برای برندتان استفاده کنید؟

تقویم های چاپی به سادگی قابل سفارشی سازی هستند و شما بسیاری از جلوه های مهم کسب و کارتان را می توانید در این گونه محصولات اختصاصی کنید.

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهدیس حسینی
    1403/07/28

    سلام ،‌ مرسی از محتوای مفیدتون.
    تقویم هایی که برای تبلیغ یه برند استفاده میشه یه نوع سرمایه گذاری حساب میشه که ما میتوینم اون برند و کار خودمون رو تبلیغ کنیم و بازدهی فوق العاده ای داره.

    پاسخ
    • admin
      1403/07/28

      دقیقا همینطوره دوست عزیز😊

      پاسخ
گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232