همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

روز قهوه چه روزی است؟ روز جهانی قهوه ۱۴۰۳

آموزش

شاید برای شما نیز سوال شود که روز جهانی قهوه چه روزی است؟ هر سال در 1 اکتبر این مناسبت فرخنده را جشن میگیرند. جالب است بدانید که این روز نه تنها به لذت بردن از قهوه اختصاص دارد، بلکه به آگاهی‌بخشی در مورد زنجیره تولید قهوه، از کشاورزان تا فنجان شما، می‌پردازد. در ادامه این مطلب به داستان‌های جذاب و حقایق کمتر شنیده‌شده‌ای درباره تاریخچه و فرهنگ قهوه پرداخته‌ایم، بنابراین این بخش از مجله گاموت را از دست ندهید!

روز قهوه چه روزی است؟ روز جهانی قهوه ۱۴۰۳

اگر شما هم هر روز پس از بیدار شدن به نوشیدن یک فنجان قهوه عادت دارید یا در طول روز برای داشتن انرژی بیشتر قهوه می‌نوشید، بهتر است بدانید که برای این نوشیدنی پر انرژی، یک مناسبت به نام روز جهانی قهوه وجود دارد! روز جهانی قهوه ۱۴۰۳ نیز از رویدادهای مرتبط با سالنامه بین المللی به شمار می‌رود و هر سال در بسیاری از کشورهای جهان به مناسبت روز جهانی قهوه، برنامه های مختلفی برگزار می‌گردد. اگر می‌خواهید بدانید که روز قهوه چه روزی است؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

روز جهانی قهوه ۱۴۰۳ چه روزی است؟

روز جهانی قهوه 1403 مصادف با یکم اکتبر 2024 در تقویم سال میلادی و روز 10 مهر ماه در مناسبت های مهر ۱۴۰۳ است. همان طور که می‌دانید قهوه در میان مردم جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک روتین روزمره در زندگی بسیاری از افراد قرار دارد. برخی ترجیح می‌دهند در ساعات اولیه صبح و پیش از سرکار رفتن قهوه بنوشند و برخی دیگر در عصر یک روز خسته کننده؛ با این حال در این مناسبت برنامه‌های مختلفی برای دوستداران این نوشیدنی در سراسر جهان برگزار می‌شود که در کنار ترویج مصرف قهوه، ساعاتی مفرح را برای افراد فراهم می‌کند.

روز جهانی قهوه 1403؛ روز قهوه رو چطور جشن بگیریم؟

بهتر است بدانید که در مورد تاریخ دقیق روز جهانی قهوه، نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. می‌توان گفت که در بیشتر کشورها این روز مصادف با یکم اکتبر است، اما در برخی کشورها روز جهانی قهوه را 29 سپتامبر و حتی روزهای دیگری در فاصله بین این دو ماه تعیین کرده‌اند. حتی در کشورهایی مانند چین این رویداد در اوایل اردیبهشت ماه( ماه آپریل) برگزار می‌شود، از این رو نمی‌توان تاریخ جهانی دقیقی برای روز جهانی قهوه 1403 گفت اما بر اساس تقویم اینترنشنال، رایج ترین مناسبت روز جهانی قهوه 1403 همان یکم ماه اکتبر است.

تاریخچه روز قهوه و پیدایش آن

بر اساس یافته‌های تاریخی درباره قهوه، پیدایش این محصول به قرن نهم میلادی(تقویم گریگوری) بازمی‌گردد. زمانی که یک کشاورز در کشور اتیوپی به صورت تصادفی متوجه رفتار جدیدی در حیوانات گله خود شد؛ آن‌ها پس از خوردن میوه هایی از یک درخت ناشناخته، انرژی بیشتری دریافت می‌کردند و پس از مدتی بررسی، او قهوه را برای اولین بار در تاریخ کشف کرد. اولین بار در سال 2015 روز جهانی قهوه به عنوان یک مناسب در تقویم ها ثبت شد. اهداف روز قهوه در مواردی مانند اطلاع رسانی از شرایط سخت کشاورزان و فعالان در زمینه برداشت قهوه، فرایند تولید و عرضه قهوه و… خلاصه می‌شود. از طرفی هدف نام گذاری روز قهوه با بالا بردن میزان آگاهی افراد از نحوه تجارت آن و گستردگی چنین محصولاتی در سراسر جهان در ارتباط است. از این رو سازمان‌های مختلفی در نام گذاری روز بین المللی قهوه دخیل بودند.

اهمیت قهوه در فرهنگ‌های مختلف

اگر بخواهیم درباره نقش قهوه در فرهنگ‌های مختلف توضیح دهیم، بهتر است بدانید که در خاورمیانه و به‌ویژه کشورهای عربی، قهوه به عنوان نشانه‌ای از مهمان‌نوازی و احترام به میهمان سرو می‌شود. این نوشیدنی معمولاً در مجالس رسمی و خانوادگی با تشریفات خاصی آماده و ارائه می‌شود. قهوه عربی (قهوه دله) با استفاده از ادویه‌هایی مانند هل و دارچین طعم‌دار شده و نمادی از فرهنگ و تاریخ این منطقه است. در اروپا، به‌ویژه در کشورهای ایتالیا و فرانسه، قهوه بخشی از زندگی روزمره است. افراد در ساعات صبح پیش از رفتن به محل کار قهوه می‌نوشند. کشور ایتالیا به‌خاطر اسپرسو و فرهنگ غنی قهوه‌خوری خود شهرت دارد و در این کشور قهوه به نوعی هنر تبدیل شده است. از طرفی شهری مانند پاریس نیز با قهوه پیوند خورده است و پس از یک پیاده روی در یک روز بارانی، احتمالاً هوس قهوه می کنید!

چگونه از روز جهانی قهوه 1403 برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

چگونه روز قهوه را جشن بگیریم؟

با توجه به جهانی بودن و اهمیت روز قهوه، برنامه های مختلفی را می‌توان برای روز قهوه در نظر گرفت. یکی از بهترین ایده ها برای جشن گرفتن روز قهوه که توسط  کافه ها و کافی شاپ ها اجرا می شود، ایده یک فنجان قهوه رایگان است؛ به این صورت که کافه یک فنجان اسپرسو به مشتریان هدیه می‌دهد تا روز قهوه را جشن بگیرند و از طرفی با این کار خاطره دلنشینی را در ذهن مشتریان ثبت می‌کند. کافی است تصور کنید که پس از یک عصر کاری سری به کافه مورد علاقه تان بزنید و به خاطر روز قهوه، یک فنجان اسپرسو رایگان دریافت کنید! روز قهوه را می‌توانید در جمع دوستان خود و یا یک دورهمی خانوادگی نیز جشن بگیرید و در کنار یکدیگر قهوه با کیک شکلاتی میل کنید.

نقش روز قهوه در تبلیغات و بازاریابی محصولات قهوه

همان طور که می دانید رویدادها و مناسبت های خاص نقش مهمی را در بازاریابی و تبلیغات ایفا می‌کنند. چرا که با استفاده از این رویدادها می‌توان به نوعی مشتریان جدید کسب کنید و برند خود را گسترش دهید. روز قهوه نیز مانند جشن مهرگان ۱۴۰۳ و… فرصت مناسبی را برای انجام یک دورهمی شاد و یک برنامه تبلیغاتی فراهم می‌کند؛ اگر کسب  و کار شما با قهوه و محصولات آن در ارتباط است، تخفیف های ویژه روی پکیج محصولات خود بگذارید یا به صورت رایگان شکلات و قهوه به مشتریان هدیه دهید. حتی در صورتی که برند شما به روز قهوه ارتباطی ندارد، می‌توانید شرایطی را فراهم کنید که در این روز به صورت رایگان و با فنجان های کوچک اسپرسو از مشتریان پذیرایی کنید و دیگر محصولات را به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنید.

 

 

سوالات متداول
01روز جهانی قهوه چه روزی است؟

روز جهانی قهوه 1403 مصادف با 10 مهرماه و 1 ااکتبر 2024 است.

02چه برنامه هایی در روز جهانی قهوه اجرا می شود؟

بسیاری از کافه ها و کافی شاپ ها در این روز به صورت رایگان به مشتریان خود قهوه می دهند و یا برنامه های ویژه ای برای این روز تدارک می بینند.

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232