همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

چگونه از مناسبت های تقویمی برای بازاریابی استفاده کنیم؟ |استراتژی بازاریابی

آموزش

تقویم سالانه مناسبت های گوناگونی را در خود جای داده است؛ از مناسبت های مهم ملی تا ایونت های بین المللی. روزهایی که از طریق رسانه های اجتماعی متوجه می‌شوید چه مناسبتی دارد و چه برنامه‌‍هایی برای آن انجام خواهد شد. بسیاری از این روزها جنبه سرگرمی و نوعی رویداد اجتماعی را به نمایش می گذارند اما در این مطلب می‌خواهیم یک جنبه مهم این مناسبت ها را بررسی کنیم و به اهمیت تبلیغات در مناسبت های تقویمی اشاره کنیم. چگونه از مناسبت های تقویمی برای بازاریابی استفاده کنیم؟ در ادامه انواع استراتژی بازاریابی محتوا در مناسبت های تقویمی را به شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید!

چگونه از مناسبت های تقویمی برای بازاریابی استفاده کنیم؟ ترفندهای تبلیغاتی!

اهمیت برنامه ریزی مناسبتی در استراتژی بازاریابی محتوا

برنامه ریزی مناسبتی دقیقا همان گام اول و مهم برای تبلیغات در مناسبت های تقویمی است. در واقع اگر از یک تقویم محتوایی با برنامه ریزی دقیق استفاده کنید، رویدادهای مهم را از دست نمی‌دهید و به موقع برای آن‌ها آماده خواهید شد. پس در اولین مرحله باید تقویم محتوایی خود را با توجه به زمان ایونت و استراتژی بازاریابی محتوا بچینید. احتمالا بارها تبریک چنین مناسبت هایی را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید. برای مثال در روز جهانی شکلات، بسیاری از برندهای فعال در زمینه خوراکی، به برگزاری برنامه های تبلیغاتی و ارائه تخفیف های ویژه برای پکیج‌های شکلات می‌پردازند.

این برنامه ها نه تنها درجذب مشتریان جدید تأثیرگذار است، بلکه به نوعی برند را برجسته کرده و آن را به عنوان یک کسب و کار معتبر معرفی می‌کند. از این رو این مناسبت های 1404 می توانند نقطه شروع خوبی برای انواع کارآفرینان در حوزه های مختلف باشند. اما پیش از هر چیزی بهتر است اهمیت برنامه ریزی مناسبتی در استراتژی بازاریابی محتوا را در نظر داشته باشید. تدوین استراتژی تولید محتوا و ترکیب آن با تقویم محتوایی، دقیقا همان چیزی است که برای رشد کسب و کارتان به آن نیاز پیدا می کنید!

بازاریابی مناسبتی؛ چگونه از استراتژی بازاریابی محتوا در مناسبت ها استفاده کنیم؟

بهترین روش ها برای اجرای کمپین های بازاریابی مناسبتی

پیش از هر چیزی، پیشنهاد می کنیم بهترین روش ها برای اجرای کمپین های بازاریابی مناسبتی را به خوبی بشناسید. در چنین مواقعی اگر بدون برنامه ریزی قبلی دست به کار شوید، ممکن است برنامه کمپین شما به خوبی پیش نرود و در نهایت نتیجه مناسبی کسب نکنید. به همین دلیل هدف قرار دادن مخاطبین خود و تبلیغات در زمان مناسب، بسیار مهم است.  با در ادامه مهم ترین نکات استراتژی بازاریابی محتوا در مناسبت های تقویمی را به شما معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

1- انتخاب مناسبت های کلیدی برای تبلیغات مؤثر

اولین قدم برای استفاده از مناسبت‌های تقویمی، شناسایی مناسبت‌هایی است که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند. در تقویم محتوایی خود بررسی کنید و روزهایی که با کار شما مرتبط هستند را علامت گذاری کنید. برخی از این مناسبت‌ها می‌توانند شامل تعطیلات ملی، روزهای خاص (مانند روز مادر، روز پدر، هالووین، ولنتاین) و حتی مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی باشند. انتخاب هدفمند چنین روزهایی می‌تواند مخاطب شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد، پس از شناخت آن ها غافل نشوید. در ادامه چند روش کلیدی استراتژی بازاریابی محتوا در بازاریابی مناسبتی را به شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

2- برنامه‌ریزی کمپین‌های ویژه

پس از شناسایی مناسبت‌ها، باید برنامه‌ای برای کمپین‌های بازاریابی مناسبتی خود طراحی کنید. این کمپین‌ها می‌توانند شامل تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه یا محتوای منحصر به فرد باشند که به مناسبت آن روز خاص در تقویم رومیزی 1404 طراحی شده‌اند. می توانید یک پوستر برای تبریک رویداد تهیه کنید و از عناصر هویت بصری برندتان در آن استفاده کنید، به گونه ای که افراد متوجه شوند کمپین ویژه یا پکیج های تخفیف دار از طرف چه برندی ارائه می شود و دیگر محصولات یا خدمات برند شما شامل چه مواردی است.

نقش مناسبت های تقویمی در بازاریابی و تبلیغات؛ روزهای تقویم و رویدادهای جذاب!

3- ایجاد محتوای جذاب

محتوا یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی است. شما می‌توانید با تولید محتوای مرتبط با مناسبت‌ها، مخاطبان را جذب کنید. این محتوا می‌تواند شامل پست‌های وبلاگی، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها یا پست‌های اجتماعی باشد. برای مثال اگر در زمینه فناوری و دستگاه های دیجیتالی فعالیت دارید، مناسبت های مرتبط با فناوری را انتخاب کنید و در زمان مناسب طبق استراتژی محتوای سایت یک محتوای آموزشی برای آن بنویسید. در شبکه های اجتماعی نیز می‌توانید و در قالب پاراگراف های کوتاه به تاریخچه مرتبط با آن اشاره کنید.

4- استفاده از رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای بازاریابی در مناسبت‌ها به شمار می‌روند. می‌توانید با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و برگزاری مسابقات و چالش‌های مرتبط با مناسبت‌ها، تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید از مشتریان بخواهید که عکس‌های خود را با محصولات شما به اشتراک بگذارند و جایزه ای برای بهترین عکس یایک قرعه کشی برای افرادی که در آن شرکت کرده اند برگزار کنید. ابزارهای نظرسنجی، پرسش و پاسخ و… در شبکه های اجتماعی نیز گزینه خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان است و میزان تعامل بازاریابی مناسبتی را افزایش می‌دهد.

5- ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی

ایمیل مارکتینگ ابزاری مهم و کلیدی در تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر به رشد بسیاری از برندها کمک کرده است. می‌توانید برای مشتریان خود ایمیل‌های ویژه‌ای مرتبط با کمپین خود ارسال کنید که شامل تخفیف‌ها یا پیشنهادات خاص باشد. برای ایمیل مارکتینگ از یک متن ساده و کاربر پسند استفاده کنید  تا مخاطبین به راحتی آن را مطالعه کنند. در کنار توضیحات رویداد یا برنامه‌ای که در نظر دارید، به محصولات یا خدماتتان نیز اشاره کرده و خود را به صورت کوتاه معرفی کنید.

بازاریابی مناسبتی و مهم ترین نکات استراتژی بازاریابی محتوا برای مناسبت های تقویم

6- بررسی و تحلیل عملکرد

پس از اجرای کمپین‌های بازاریابی، بررسی و تحلیل عملکرد آن‌ها ضروری است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی، می‌توانید نتایج کمپین‌های خود را بسنجید و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا برای مناسبت‌های آینده بهبودهایی ایجاد کنید، میزان تعامل مشتریان با کسب و کارتان را در طول کمپین بررسی کرده و حتی ایده های جدیدی را برای کمپین های بعدی در نظر داشته باشید.

نتیجه‌گیری

استفاده از مناسبت‌های تقویمی برای بازاریابی می‌تواند به شکل چشمگیری بر روی فروش و شناخت برند شما تأثیر بگذارد. با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای انواع استراتژی بازاریابی محتوا، می‌توانید از این فرصت‌ها بهره‌برداری کنید و ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید. از این رو پیشنهاد می کنیم از همین امروز تقویم محتوایی خود را بسازید و بر اساس راهکارهای این مطلب، از مناسبت های تقویمی در جهت جذب مخاطبان بیشتر و رشد کسب و کارتان بهره ببرید.

 

سوالات متداول
01کدام مناسبت ها برای تبلیغات و بازاریابی مفید هستند؟

شما می توانید برای تبلیغات و اجرای کمپین از مناسبت های فرهنگی، جشن، روزهای مهم بین المللی، روزهای ملی و… استفاده کنید.

02بهترین روش ها برای بازاریابی مناسبتی چیست؟

ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، برگزاری مسابقه و ایونت، تولید محتوای جذاب و …

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232