همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

ده دلیل علمی که نشان می دهد نوشتن برای شما مفید است!

دانستنی

تا به حال فواید زیادی برای نوشتن روی کاغذ مطرح شده است. اما بهتر است بدانید بسیاری از این فواید، از نظر علمی به اثبات رسیده‌اند و توسط دانشمندان تأیید شده‌اند. پیش از این، ممکن بود بسیاری افراد فواید نوشتن را نادیده بگیرند و نظرات مطرح شده و مرتبط با نوشتن را غیر علمی بدانند. اما امروزه و با پیشرفت گسترده علم، فوایدی شگفت انگیز برای نوشتن روی کاغذ گفته شده است که افراد را متعجب می‌سازد.

ده دلیل علمی که نشان می دهد نوشتن برای شما مفید است!

تا به حال فواید زیادی برای نوشتن روی کاغذ مطرح شده است. اما بهتر است بدانید بسیاری از این فواید، از نظر علمی به اثبات رسیده‌اند و توسط دانشمندان تأیید شده‌اند. پیش از این، ممکن بود بسیاری افراد فواید نوشتن را نادیده بگیرند و نظرات مطرح شده و مرتبط با نوشتن را غیر علمی بدانند. اما امروزه و با پیشرفت گسترده علم، فوایدی شگفت انگیز برای نوشتن روی کاغذ گفته شده است که افراد را متعجب می‌سازد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ده دلیل علمی که نشان می دهد نوشتن برای شما مفید است، آشنا شوید.

10 فایده نوشتن روی کاغذ و اثرات مثبت آن

نوشتن یک راه ارتباطی قدرتمند به حساب می‌آید که از ابتدای زندگی انسان در ارتباط او با دیگران تأثیرگذار واقع شده است. راهی ارتباطی که احساسات، ایده‌ها، داستان‌ها و… را به زبان نوشتاری در آورده و نسل و به نسل منتقل می‌کند. اما آیا تا به حال به فایده‌های بی نظیر نوشتن روی کاغذ اندیشیده‌اید؟ یافته‌هایی علمی که نشان می‌دهد فواید نوشتن با دست بسیار است و بهتر است این کار را در برنامه‌های روزمره خود جای دهید. در ادامه این مطلب 10 فایده نوشتن روی کاغذ و اثرات مثبت آن را به شما معرفی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

فواید شگفت انگیز نوشتن روی کاغذ؛ ده دلیل که چرا نوشتن روی کاغذ برای شما مفید است!

نوشتن راهی برای افزایش قدرت تفکر است!

چرا نوشتن معجزه می‌کند؟ نمی‌توان از تأثیر نوشتن برای افزایش قدرت تفکر چشم پوشی کرد. کافی است در سالنامه یا دفتر یادداشت خود در رابطه با موضوعی بنویسید؛ نه تنها موضوع نوشته شده در ذهنتان باقی می‌ماند، بلکه حتی بسیاری از جزئیات آن را به یاد می‌آورید. تفاوتی ندارد که خاطرات خود را یادداشت کنید یا درباره موضوعی مهم برنامه ریزی کنید؛ در هر صورت نوشتن روی کاغذ برای افزایش قدرت تفکر شما مفید است، زیرا به ذهن شما فضای بهتری جهت افکار و اندیشه‌های نو می‌دهد.

 نوشتن بهترین راه برای مقابله با اورتینک است!

آیا تا به حال دچار اورتینک (تفکر بیش از حد) شده‌‌اید؟ اورتینک می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر تصمیم گیری‌های مختلف و افکار مزاحم کند. به گونه‌ای که تمرکز شما را پایین آورده و روی زندگی شما تأثیری منفی داشته باشد. حال بهتر است بدانید یکی از بهترین روش‌های مقابله با اورتینک، نوشتن افکار روی کاغذ است. این روش ساده با استفاده از فواید نوشتن افکار منفی، به شما کمک می‌کند افکار منفی ذهن را با نوشتن روی کاغذ از خود دور کنید و فضای بهتری را برای فکر کردن در ذهن خود فراهم کنید.

 نوشتن در برقراری ارتباط بهتر اثرگذار است!

همان طور که می‌دانید، نوشتن نوعی راه ارتباطی است که از طریق زبان نوشتاری منتقل می‌گردد. حال بهتر است توجه داشته باشید که نوشتن روی کاغذ می‌تواند برای شما در حالت‌های برقراری ارتباط با دیگران مانند تبلیغات چاپی تأثیرگذار باشد و روابط اجتماعی شما را تقویت کند. در واقع شما با نوشتن روی کاغذ نه تنها از فواید نوشتن بهره مند می‌شوید، بلکه به صورت ناخودآگاه ارتباط نوشتاری و کلامی خود را تقویت می‌کنید. از طرفی دایره لغات شما با نوشتن مکرر گسترده‌تر شده و در ارتباط کلامی به شما کمک می‌کند.

فایده های نوشتن روی کاغذ؛ از افزایش قدرت تفکر تا یادگیری سریع

نوشتن حافظه شما را تقویت می‌کند!

بسیاری از مهارت‌های هنری و هنرهای هفتگانه نظیر هنرهای تجسمی و موسیقی، روی حافظه تأثیر مثبتی دارند. برای مثال موسیقی برای تقویت ذهن افراد مفید است و با توجه به تحقیقات مختلف دانشمندان، با گوش دادن به موسیقی می‌توانید قدرت ذهن خود را در حفظ کردن آن به چالش بکشید. نوشتن نیز به عنوان هنر نویسندگی از چنین مزیتی برخوردار است و روی حافظه شما تأثیر مثبتی دارد. بر اساس یافته‌های علمی نوشتن در دراز مدت حافظه شما را تقویت می‌کند.

نوشتن روی کاغذ و کاهش استرس

زندگی در شهرهای بزرگ و دغدغه‌های متعدد، استرس را در افراد بالا می‌برد. بسیاری از افراد با شروع روز کاری در تقویم رومیزی درگیر مسائل روزمره‌ای می‌شوند که بیشتر وقت آن را گرفته و استرس به آن‌ها وارد می‌کند. از این رو داشتن زمانی برای آرامش و از بین بردن استرس مورد نیاز است و نوشتن روی کاغذ، یکی از روش‌های کاهش استرس در افراد به شمار می‌رود. شما می‌توانید پس از یک روز سخت، شروع به نوشتن خاطرات یا افکار خود کنید تا استرس کمتری را تجربه نمایید.

با نوشتن می توانید برنامه ریزی بهتری برای اهداف خود داشته باشید!

بسیاری از افراد با شروع سال جدید، اقدام به تهیه یک لیست برای برنامه ریزی سالانه می‌کنند. برخی دیگر نیز برنامه ریزی‌های خود را به صورت ماهانه یا در فواصل زمانی کوتاه‌تری با توجه به تقویم رومیزی خود انجام می‌دهند. به طور کلی برنامه ریزی جزئی جدایی ناپذیر برای پیشرفت در هر زمینه‌ای است. برای برنامه ریزی نیز ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما استفاده از سالنامه یا پلنر، همواره عضو ثابت برنامه ریزی برای افراد است. زیرا با نوشتن برنامه ریزی در پلنر شخصی، دنبال کردن اهداف و به یاد داشتن آن ها آسوده‌تر است.

نوشتن و اثرات مثبت آن؛ تاثیر نوشتن در یادگیری و برنامه ریزی

نوشتن می تواند به درمان افسردگی کمک کند!

اگر بخواهیم تاثیر نوشتن در یادگیری و فواید نوشتن روزانه را در مواردی مانند اثرگذاری روی افسردگی بررسی کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. نوشتن می‌تواند روی طیف وسیعی از مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی تأثیرگذار واقع شود. یکی از علل اصلی این مسئله کاهش استرس، آرامش ذهنی و از بین بردن اورتینک است که نوشتن روی کاغذ چنین فوایدی را به همراه دارد. نوشتن روی کاغذ حتی در وسواس فکری نیز اثرگذار است، به همین دلیل راهکاری مؤثر در مقابله با چنین مشکلاتی تلقی می‌شود.

با نوشتن روی کاغذ قدرت یادگیری بیشتری خواهید داشت!

اگر دانش آموز یا دانشجو هستید و قصد دارید از راهکارهایی برای افزایش قدرت یادگیری استفاده کنید، نوشتن روی کاغذ را فراموش نکنید. شاید بارها پس از نوشتن تعدادی از نکات مهم درسی در سررسید ارگانایزر یا کلاسوری، متوجه یادگیری بهتر مطالب شده باشید. زیرا نوشتن در کنار قدرت تقویت حافظه، امکان یادگیری مطالب مختلف و سرعت آن را برای شما بیشتر می‌کند که نوعی از تاثیر نوشتن بر ضمیر ناخودآگاه است. برای این کار می‌توانید مطالب مهم را به صورت خلاصه روی کاغذ بنویسید و آن‌ها را با ماژیک علامت گذاری کنید.

افزایش دانش ادبی و نگارشی با نوشتن

بسیاری از افراد با قواعد جزئی نگارش و نوشتن متون ادبی آشنایی ندارند اما به ادبیات و شعرسرایی علاقه مند هستند. با نوشتن روی کاغذ و تمرین می‌توانید سطح معلومات خود را از نظر ادبی و نگارشی افزایش دهید و تجربه مناسبی در زمینه نویسندگی پیدا کنید. با افزایش مطالعه کتاب نیز می‌توانید دایره لغات خود را برای نوشتن یک رمان بالا ببرید. حتی می‌توانید شروع به نوشتن یک داستان جدید کنید تا در حین نویسندگی دانش ادبیاتی خود را تقویت کنید.

نوشتن به خلاقیت و تخیل شما فضای بیشتری می‌دهد!

پس از تماشای یک فیلم سینمایی تخیلی یا مطالعه یک مجموعه کتاب فانتزی، قدرت تخیل نویسنده افراد را شگفت زده می‌کند. یکی از کلیدی‌ترین روش‌ها جهت ایجاد فضای خلاقیت و بالا بردن قدرت تخیل ذهنی، نوشتن روی کاغذ است. حتی فیلم یا تئاتری که تماشا می‌کنید نیز بر اساس فیلمنامه یا نمایشنامه تعدادی نویسنده نوشته شده و پیش می‌رود. به همین دلیل اگر قصد دارید قوه تخیل خود را افزایش دهید، بهتر است نوشتن را در برنامه کار خود قرار دهید.

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232