همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

5 دلیل علمی که سالنامه کاغذی بهتر از برنامه ریز دیجیتال است

دانستنی

فرقی نمی‌کند که یک تاجر سرسخت، هنرمند آزاد، والدین خانه دار یا یک کارمند معمولی هستید، باید نوعی سیستم برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و اولویت‌بندی وظایف و رویدادهای خود داشته باشید. این سیستم برای انجام کارها بسیار مهم است، چه در تقویم موبایلتان باشد یا چه در سرتاسر یخچال شما چسبیده شده باشد یا در سالنامه  ی کاغذی شما نوشته شده باشد.

5 دلیل علمی که سالنامه کاغذی بهتر از برنامه ریز دیجیتال است 5 دلیل علمی که سالنامه کاغذی بهتر از برنامه ریز دیجیتال است

5 دلیل علمی و مهم که سالنامه کاغذی بهتر از برنامه ریز دیجیتال است

فرقی نمی‌کند که یک تاجر سرسخت، هنرمند آزاد، والدین خانه دار یا یک کارمند معمولی هستید، باید نوعی سیستم برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و اولویت‌بندی وظایف و رویدادهای خود داشته باشید. این سیستم برای انجام کارها بسیار مهم است، چه در تقویم موبایلتان باشد یا چه در سرتاسر یخچال شما چسبیده شده باشد یا در سالنامه  ی کاغذی شما نوشته شده باشد.

ظهور دستگاه های دیجیتال به شدت عادات ما در یادداشت برداری، نکته نویسی و تنظیم برنامه روی کاغذ را کاهش داده است. آیا آخرین باری که بیش از 2 جمله را با دست نوشتید را به یاد دارید؟ هر کاری که می کنیم و هر کجا که می رویم، به نظر می رسد هرگز فراموش نمی کنیم که تلفن هایمان را با خود ببریم. بنابراین، به وضوح، بسیاری در حال انتقال سیستم های سازمانی خود به دنیای دیجیتال هستند.

با این حال، علیرغم روندها، به نظر می رسد صنعت سررسید و سالنامه کاغذی، تقویم ها و دفاتر در وضعیت خوبی قرار دارد. افراد بیشتری علاقه مند به داشتن یک سالنامه کاغذی و استفاده روزانه از آن هستند. این بار می‌خواهیم نگاهی عمیق‌تر به این موضوع بیندازیم. چه چیزی واقعاً سالنامه های کاغذی را بهتر از تقویم دیجیتالی می‌کند؟ مزایای آن چیست؟

چرا سررسیدهای کاغذی از کاغذ دیجیتال بهتر است؟

ما تحقیقاتی انجام دادیم و 5 مزیت مبتنی بر علم را پیدا کردیم که اگر به سالنامه کاغذی روی بیاورید از آنها لذت خواهید برد.

کمتر حواس تان پرت می شود

وقتی به مزایای تقویم دیجیتالی در مقابل تقویم کاغذی فکر می کنید، بسیاری از افراد اعلان ها و یادآوری ها را برجسته می کنند. وقتی تلفنتان همیشه در کنار شماست، برنامه‌های درج شده در تقویم می‌توانند یادآوری‌های مکرر داشته باشند و دقیقاً در زمانی که باید سگ خود را بیرون بیاورید یا برنامه‌ریزی مالی خود را برای یک ماه برنامه‌ریزی کنید، به صدا در می آیند. آیا راحت نیست؟ اما چه تعداد آلارم در روز دریافت می کنید؟ و چه تعداد از آنها را به سادگی از بین می برید؟ در عصر پاپ‌آپ‌ها، صداها و وزوزها، ما تقریباً نسبت به یادآوری‌های اپلیکیشن موبایل حساسیت‌زدایی کرده‌ایم.

ما یاد گرفته ایم که محتوای پیام را نادیده بگیریم، زیرا می دانیم که اعلان ها به خودی خود آزاردهنده و عامل حواس پرتی هستند. جای تعجب نیست که یادآوری «کتاب بخوان» برای ماه‌ها نادیده گرفته می‌شود.مطالعات نشان داده اند که زمان بیش از حد مشاهده صفحه نمایش موبایل یا لپ تاپ نیز بر مغز شما تأثیر منفی می گذارد، پس ایده نکته نویسی در تلفن چندان بد به نظر نمی رسد اگر که این مشکلات عدیده را نادیده انگارید. به‌علاوه، آیا تا به‌حال آنقدر تحت فشار اعلان‌های متنی ساده یک ابزار آنلاین مانند اینستاگرام یا واتساپ قرار گرفته‌اید که در نهایت ساعت‌ها زمان شما صرف پیگیری و پیدا کردن آن نوتیفیکیشن قرار گرفته باشد؟

این نکته سقوطی بر ارزش گذاری نکته نویسی در تقویم آنلاین است. این در حالی است که برنامه ریزی به روی یک سالنامه تنها یک دقیقه وقت می خواهد. صرف این زمان کوتاه برای برنامه ریزی روز خود بر روی کاغذ یک سررسید به چشمان شما اجازه می دهد برای مدتی استراحت کنند. همچنین ذهن شما را از اطلاعات فراوانی که همگی ما در صندوق های پستی و فیدهای رسانه های اجتماعی دریافت می کنیم پاک می کند.

اگر واقعاً می‌خواهید تمرکز خود را با کاهش زمان خیره شدن به صفحه نمایش بهبود ببخشید، حتماً برای روزنامه‌نگاری، نقشه‌برداری ، ایده های معماری، سازمان‌دهی وظایف و رویدادها، شعر نویسی و  هر چه باشد، به سوی سالنامه کاغذی بشتابید! مطمئناً در دراز مدت به مغز خود لطف خواهید کرد. نوشتن مطالب روی کاغذ فواید بسیار زیادی دارد، پس به خواندن ادامه دهید:

چیزها را بهتر به خاطر می آورید

احتمالاً این یکی را شنیده اید، و درست است. نوشتن مطالب در واقع به شما کمک می کند آن را بهتر حفظ کنید. اما نکته های بیشتری در این زمینه  وجود دارد. نه تنها نوشتن با دست باعث می‌شود برنامه‌ها و کارهایمان را بهتر تدوین کنیم، بلکه سلول‌های خاص مغزی را  تحریک می‌کند تا تمرکز را افزایش دهند. عمل فیزیکی نوشتن، به سادگی این بخش را فعال می کند و باعث می شود مغز شما به حالت حداکثر فوکوس تبدیل شود. مطالعات زیادی وجود دارد که ثابت می کند هنگامی که یک هدف را یادداشت می کنید، مغز شما اضافه کاری می کند تا توجه شما را جلب کند و به خاطر بسپارید.

شخصی  از دانشگاه دومینیکن کالیفرنیا نشان داد افرادی که اهداف خود را یادداشت می کنند، آنها را با دیگران به اشتراک می گذارند  و مسئولیت پذیری در قبال اهداف خود را حفظ می کنند. آنها در مقایسه با افرادی که به تازگی اهداف خود را تدوین کرده اند 33 درصد بیشتر احتمال دارد به خواسته هایشان دست یابند. بنابراین صفحه نمایش این توانایی را محدود می کند و این زمان به گونه ای سپری می شود که ما را از آنچه می نویسیم دور می کند.

به زبان ساده، نوشتن با دست فرآیند بسیار جذاب‌تری برای مغز شما است، زیرا شما به روی تقویم کاغذی حروف را شکل داده و به هم متصل می‌کنید. از طرف دیگر، تایپ کردن یعنی، مرتب کردن حروف فقط با فشار دادن کلیدها. علاوه بر آن، این فعالیت تبدیل به یک حافظه عضلانی بی دردسر شده است، زیرا بسیاری از مردم یاد گرفته اند بدون نگاه کردن تایپ کنند.

انگیزه بیشتری دارید

از آنجایی که نوشتن طولانی نیاز به تلاش بیشتری دارد، به شما کمک می کند مختصرتر و دقیق تر باشید. البته، تایپ کردن بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است، اما انتخابی بودن در مورد آنچه می‌نویسیم را نیز سخت‌تر می‌کند تا افکارمان را پایدار نگاه داریم. اگر هنوز بین سالنامه کاغذی و تقویم دیجیتال دو به شک هستید، یادداشت‌های خود را با هم مقایسه کنید. به احتمال زیاد یادداشت‌های موجود در سالنامه تان  پرمخاطب‌تر و کثیف‌تر به نظر می‌رسند. با نوشتن، می‌توانیم افکارمان را روشن کنیم و به طور ذهنی دقیقاً با آنچه باید انجام دهیم،

آنچه می‌خواهیم و هدف گذاری کرده ایم ارتباط برقرار کنیم. برای صرفه جویی در زمان، اختصار نویسی وقایع و نکات خاصی در کارهایتان کمک می کند. با این حال، زمانی که به اهداف ماهانه، سالانه و مادام العمر خود فکر می کنید، به دقت بیشتر و هدف گذاری طولانی مدت کمک می کند. از این گذشته، بین افکار ما و زبانی که استفاده می کنیم رابطه قوی وجود دارد. بنابراین، نوشتن اهداف خود و بیان دقیق آنها به شما کمک می کند تا آن هدف را در ذهن خود مجسم کنید. به این فکر کنید که چقدر راحت است اگر همانجا نوشته شده باشد، در تقویمی که هر روز باز می کنید.

کاهش استرس

مزایای نوشتن وقایع و برنامه ها به روی کاغذ خیلی بیشتر از داشتن یک زندگی منظم است. یکی از برترین کشورها در زمینه تکنولوژی دیجیتال جهان یعنی  ژاپن، فرهنگ پر رونق و قدیمی از رویداد نویسی به روی کاغذ  دارد. این فرهنگ ژاپنی ها به عنوان به عنوان «فرهنگ تکو (برنامه‌ریز)» نامگذاری شده است، تکو یعنی زمانی که زمان صرف می‌کنیم تا تفکرات خود را از طریق قلم و کاغذ، برچسب، کدگذاری رنگ، طراحی و غیره سازماندهی کنیم. بسیار از مردم ژاپن از سیستم‌های نمادگذاری منحصربه‌فرد خود استفاده می کنند. در دنیای پر سرعتی مانند ژاپن، این ممکن است یکی از ساده ترین عادت ها برای داشتن ذهنی روشن باشد.

مطالعات زیادی وجود دارد که ارتباط بین نوشتن مطالب با دست و ذهن آگاهی را نشان می دهد. در استرس درمانی، اغلب توصیه می شود که یک دفترچه یادداشت را دقیقاً به دلیل خواص درمانی آن داشته باشید. مانند یک مدیتیشن، نوشتن به شما کمک می‌کند تا هر فکری که در ذهن دارید را به کلمات تبدیل کنید. این تلاش ها بی نتیجه نمی ماند زیرا می‌توانید با کلمات گزینشی‌تر برخورد کنید. این باعث می شود احساسات، نگرش ها و اهداف خود را بهتر تعریف کنید. همانطور که آنها را ثبت می کنید، عکس العمل مناسب برای آنها آسان تر می شود.

 این عادت سالم شماست

به طور مشابه، همانطور که شما تمایل بیشتری به تعهد به برنامه ها و اهداف خود در هنگام نوشتن آنها دارید، داشتن یک سالنامه نیز یک تعهد است. ما بیشتر به چیزهای فیزیکی می چسبیم تا دیجیتال، زیرا آنها واقعی هستند. می توانیم آنها را لمس کنیم. در دنیای دیجیتالی که با صفحه‌ای غیرقابل نفوذ از هم جدا شده ایم، تعهد شما نسبت به یک برنامه در میان همه جذابیت های دیگر موبایل، تبلت یا رایانه گم می‌شود. یک سالنامه دستیار یا سالنامه روز شمار که به زیبایی روی میز خود قرار می دهید، یادآوری عالی برای انجام وظایف و مسئولیت هایتان است.

به علاوه، اگر واقعاً فردی هستید که دیر به انجام روزانه هدف هایتان عادت می کنید، پس داشتن یک سالنامه 1403 کاغذی ممکن است اولین گام به سمت یک تغییر مثبت باشد. مطالعات مختلف نشان می دهد که بین 21 تا 66 روز طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد. این بدان معناست که شما فقط نیاز دارید تا یک ماه آزمایشی با استفاده از تقویم کاغذی خود به صورت روزانه انجام مسئولیت هایتان را به یک عادت تبدیل کنید. حال این عادت های مثبت است که به صورت زنجیروار به سراغتان می آید.

شما همچنین می توانید این عادات را ترکیب کنید. برای مثال، دو لیوان آب بنوشید در حالی که برنامه ریزی روزانه خود را به روی سررسید ارزان انجام می دهید. یک تیر و دو نشان!!! اکنون، وقتی پنج مرحله فوق را با هم ترکیب می کنید، آنچه به دست می آورید بهره وری مفید و لذت بخش از زندگیست. یعنی داشتن یک برنامه‌ریز روزانه در غالب سالنامه یا تقویم رومیزی  واقعاً به شما کمک می‌کند تا فردی منظم‌تر، باانگیزه‌تر و سازنده‌تر شوید.

اگر به فکر تغییر از دنیای دیجیتال و بازگشت به به یک تقویم کاغذی هستید، نکات ما را یاد بسپارید:

نیازهای خود را ارزیابی کنید

به این فکر کنید که چه چیزی برای روز معمولی شما مناسب است. اگر به اندازه‌ای مشغول هستید که گاهی اوقات برنامه‌ها را فراموش می‌کنید، به سراغ یک سالنامه روزانه ساده بروید. اگر دوست دارید لیست کارهای طولانی تهیه کنید، ببینید آیا سالنامه یا تقویم رومیزی فضای کافی برای آن دارد یا خیر. اگر دوست دارید از تقویم خود برای برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت، ردیابی عادت و بهبود بهره‌وری خود استفاده کنید، سالنامه گاموت آن را در ترکیبی عالی به شکل سالنامه وزیری یا سالنامه ارگانایزر تولید نموده است.

تصمیم بگیرید که چقدر پول می خواهید خرج کنید

محدودیت های بودجه خود را تعیین کنید. تصمیم بگیرید که در کدام رنج قیمتی، 50 هزار تومان ، 90 تومان یا حتی 130 تومان قصد خرید دارید.

یک سیستم را توسعه دهید

به آنچه می خواهید یادداشت کنید، پیگیری نمایید، تولید کنید یا به صورت نوشتاری بنویسید، فکر کنید. به عنوان مثال، از نمادها یا برچسب های رنگارنگ برای علامت گذاری عادت ها، از نشانگرهای رنگی برای برچسب زدن یا اولویت بندی استفاده کنید. با این حال، بسیار بسیار مهم است که بیش از حد آن را پیچیده نکنید. اگر می خواهید مطمئن شوید که برنامه ریز از همان ابتدا کاملاً مطابق با نیازهای شخصی شما است، سعی کنید از مشاوره ی مشاورین متخصص سالنامه گاموت بهره جویی نمایید. شما به راحتی می توانید برنامه ریزهای روزانه، هفتگی یا ماهانه را به دلخواه ایجاد و شخصی سازی کنید.

وارد کردن داده ها

اگر در حال حاضر از یک سیستم تقویم دیجیتال استفاده می کنید، همه برنامه ها و علامت گذاری ها در تقویم دیجیتال را به دقت بررسی کنید و به سالنامه جدید خود منتقل کنید. مرزی را میان هدف گذاری نزدیک و هدف گذاری دور مشخص کنید.

برای استفاده روزانه از یک چالش یک ماهه استفاده کنید

یک ماه وقت بگذارید تا سالنامه کاغذی خود را آزمایش کنید و ببینید که چگونه استفاده روزانه از آن بهبودی در زندگی شما ایجاد می کند.  وقتی نوبت به پیشرفت شما می‌رسد، مهم است که عادت‌ها، سیستم‌ها و ابزارهایی را بپذیرید که برای شما کار می‌کنند. اگر دوست دارید برخی چیزها را دیجیتالی نگه دارید و برخی را روی کاغذ نگه دارید، هیچ چیزی شما را از این کار باز نمی دارد. هر چیزی که برای شما بهینه کار می کند همان ابزاری است که باید به آن پایبند باشید. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که تقویم کاغذی برای سبک زندگی شان ناکارآمد است. با این حال، در عصر دیجیتال، شواهد قوی وجود دارد که نوشتن روی کاغذ ممکن است یکی از ساده ترین گام ها برای یک زندگی سالم و سازنده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232