همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

هر آنچه باید درباره انواع چاپ در تبلیغات بدانید: راهنمای کامل

دانستنی

تبلیغات چاپی یکی از روش‌های موثر و مهم برای تبلیغات و گسترش محصولات و خدمات است. تبلیغات چاپی معمولا به تبلیغاتی گفته می‌شود که پس از طراحی گرافیکی بر روی کاغذ به چاپ می‌رسند. این تبلیغات جایگاه خاصی در بازاریابی سنتی دارند و امروزه بسیار گسترده هستند و در تمام دنیا مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند.

هر آنچه باید درباره انواع چاپ در تبلیغات بدانید: راهنمای کامل

تبلیغات چاپی یکی از روش‌های موثر و مهم برای تبلیغات و گسترش محصولات و خدمات است. تبلیغات چاپی معمولا به تبلیغاتی گفته می‌شود که پس از طراحی گرافیکی بر روی کاغذ به چاپ می‌رسند. این تبلیغات جایگاه خاصی در بازاریابی سنتی دارند و امروزه بسیار گسترده هستند و در تمام دنیا مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. عموم تبلیغاتی چاپی که امروزه بسیار پرطرفدار هستند عبارتنداز: سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، ست اداری، کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت، پاکت، سربرگ، بنر و … . در ادامه این مقاله هر آنچه باید درباره انواع چاپ در تبلیغات بدانید را توضیح خواهیم داد.

تاریخچه چاپ تبلیغاتی

صنعت چاپ در تمام دنیا از بدو پیدایش تحول زیادی در زندگی انسان‌ها و سطح روابط آنها ایجاد کرده است. پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های مدرن چاپی کمک کرده است تا بسیاری از ابعاد زندگی انسان به آن وابسته باشد. حتما روزانه با انواع روش‌های تبلیغات چاپی روبرو شده‌اید که به عنوان صاحب کسب و کار در امر چاپ سالنامه و سایر اقلام چاپ تبلیغاتی دخالت داشته‌اید، یا به عنوان مخاطب در معرض این دست تبلیغات قرار گرفته‌اید و مصرف کننده آن بوده‌اید. بر اساس مطالعه و تحقیقات باستان شناسان صنعت چاپ صدها سال پیش مورد استفاده انسان‌ها بوده است. در آن زمان انسان‌های غار نشین برای برقراری ارتباط با هم از تصویر استفاده می‌کردند. به تدریج انسان‌ها یاد گرفتن به جز دیواره غارها می‌توانند برای برقراری ارتباط از سطوحی مانند چرم و پوست حیوانات هم استفاده کنند.

تاریخچه تبلیغات

آشنایی با انواع روش‌های چاپ

همانطور که می‌دانید روش‌ها و انواع چاپ از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. امروزه روش‌ها و فناوری‌های متعددی از انواع چاپ در دست تولید کنندگان است و کدام نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند به عنوان مثال چاپ سررسید در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده است و ممکن است با انواع روش‌های مختلف یک سررسید چاپ شود. در ادامه به بررسی انواع روش های رایج چاپ خواهیم پرداخت.

چاپ فلکسوگرافی

چاپ فلکسوگرافی که چاپ فلکسو نامیده می‌شود برای بسته بندی‌های انعطاف پذیر مانند ساک‌های دستی یا کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. از مزایای این چاپ مقرون به صرفه بودن آن است. چاپ فلکسوگرافی به دلیل هزینه ارزان و تولید سریع آن مشهور است، اما از کیفیت بالایی برخوردار نیست. بنابراین اگر نیاز به چاپ عکس‌های با کیفیت دارید ممکن است این نوع از چاپ مناسب نباشد.

چاپ لیتوگرافی یا افست

یکی دیگر از انواع چاپ در تبلیغات چاپ لیتوگرافی یا افست است. افست یک چاپ محبوب برای انواع کالاهای بازاریابی است، از چاپ تقویم رومیزی گرفته تا کاتالوگ. همچنین برای بسته بندی محصولاتی مانند کارتن‌‌های تاشو، لیبل لیتو و … استفاده می‌شود. این روش چاپ از مزایای زیادی برخوردار است اما یکی از معایب آن این است که زمانی می‌توانیم از این روش استفاده کنیم که قصد داشته باشیم کاری را در تیراژ بالا چاپ کنیم. در چاپ افست تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست و هزینه بالایی بر روی دست صاحبان مشاغل قرار می‌دهد.

آشنایی با انواع روش‌های چاپ | چاپ لیتوگرافی یا افست

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یکی دیگر از انواع چاپ در تبلیغات است که یکی از انعطاف پذیرترین روش‌های چاپ برای چاپ سررسید و سالنامه موجود در ست مدیریتی تبلیغاتی و بسیاری دیگر از خدمات چاپی مورد استفاده می‌شود. از مزایا این چاپ سرعت بالا برای تولید و امکان چاپ در تیراژ پایین است. در چاپ دیجیتال از طیف رنگی RGB (قرمز، سبز، آبی) است. بنابراین در این روش هماهنگی کامل رنگ وجود ندارد. توجه داشته باشید برای چاپ در تیراژ بالا این روش مناسب نیست.

چاپ سیلک

در این نوع از چاپ متن و تصویر به صورت بسیار واضح و شفاف چاپ می‌شوند. چاپ سیلک برای استفاده بر روی انواع متریال مناسب است و همچنین برای محصولات تبلیغات چاپی نیز مناسب است. از معایب این روش آن است که کیفیت چاپ تصاویر در آن کم است.

چاپ روتوگراور

یکی دیگر از انواع چاپ در تبلیغات چاپ روتوگراور است، که به چاپ گراور نیز شناخته شده است. این نوع از چاپ برای کارتن‌های تاشو و کیسه‌های الاستیک استفاده می‌شود. یکی از مزایای این چاپ این است که این امکان را دارد تصاویر را مجدد تولید کند بدون اینکه کیفیت آن دچار مشکل شود.

چاپ تامپو

چاپ تامپو یکی دیگر از انواع چاپ در تبلیغات است. این نوع از چاپ بر روی انواع محصولات تبلیغاتی مانند سررسید کیفی بسیار مناسب است. همچنین در این روش بر روی سطوح مسطح و غیر مسطح می‌توان عملیات چاپ را انجام داد. در چاپ تامپو یک پد سلیکونی کار انتقال جوهر را بر روی مواد اولیه بر عهده دارد.

آشنایی با انواع روش‌های چاپ | چاپ تامپو

معرفی انواع کاغذ برای چاپ تبلیغاتی

در حال حاضر مدل‌های بسیار زیادی از انواع کاغذ در بازار وجود دارند، که هر کدام از انواع کاغذ چاپ با استفاده از یک سری مواد اولیه طراحی شده‌اند. بهتر است قبل از خرید و استفاده از انواع کاغذ برای چاپ تبلیغاتی در ادامه این مقاله همراه ما باشید، زیرا می‌خواهیم انواع کاغذ را معرفی کنیم.

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و برای چاپ و نوشتن بسیار مناسب است. ساختار این کاغذ به گونه‌ای است که مرکب به دو طرف آن نفوذ نمی‌کند. همچنین دارای مقاومت زیادی است به همین دلیل برای بایگانی به مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاغذ در صنعت چاپ بیشتر برای انواع سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، تراکت و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است بر روی کاغذ تحریر هیچ گونه پوششی مانند سلفون و … نمی‌توان به وجود آورد.

معرفی انواع کاغذ برای چاپ تبلیغاتی | کاغذ تحریر

کاغذ گلاسه

این کاغذ به دلیل داشتن سطح صاف و هموار جوهر را به طور یکنواخت جذب می‌کند. اغلب اوقات بر روی این کاغذ از پوشش سلفون و لمینت به منظور بالا بردن کیفیت و استقامت آن استفاده می‌شود. از کاغذ گلاسه برای انواع تبلیغات چاپی مانند سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و … استفاده می‌شود.

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت انواع مختلفی دارد و معمولا در دو رنگ قهوه‌ای و سفید تولید می‌شود. این نوع کاغذ دارای مقاومت بسیار بالایی بوده و از آن برای ساخت پاکت، کیف دستی و … استفاده می‌شود.

کاغذ مقوایی

این نوع کاغذ به مقوا شبیه است و دارای یک لایه مقوایی درون ساختار خود است. این نوع کاغذ به دلیل مقاومت بالا در برابر پارگی، تحمل وزن بالا، سختی ساختاری و … در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاغذ مقوایی در بسیاری از تبلیغات چاپی مانند کارت‌های تبریک، جلد تقویم و … استفاده می‌شود.

معرفی انواع کاغذ برای چاپ تبلیغاتی | کاغذ کرافت

اهمیت طراحی گرافیکی در تبلیغات

جلب توجه مخاطب و ارتباط برقرار کردن با او مهمترین نکته در تبلیغات است. با هنر گرافیک می‌توان پیام صدها حرف را در یک عکس و پوستر با استفاده از تصاویر جذاب و گیرا به مخاطب انتقال داد. در ادامه در مورد تاثیر طراحی گرافیکی در تبلیغات را بررسی خواهیم کرد.

جلب توجه مخاطبان

خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات، باعث جلب توجه مشتریان می‌شود. به طور مثال اگر سررسید و سالنامه طراحی جذاب و گویایی داشته باشند مخاطبان شما زمان بیشتری را برای خدمات و محصولا شما خواهند گذاشت. همچنین یکی از شیوه‌های تبلیغاتی موثر، برای معرفی برند و کسب و کار شرکت‌ها به مخاطبان به شمار می‌رود.

ماندگاری در ذهن مخاطب

شما می‌توانید با طراحی گرافیکی منحصر به فرد و جذاب در ذهن مخاطب جا خوش کنید. همچنین ابزار بسیار مناسبی برای در یاد مخاطب ماندن و برندینگ است. بنابراین هر وقتی که مخاطبانتان، به محصولی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند شوند، شما را به یاد خواهند آورد. قرار گیری در ذهن مخاطب، برای یک برند بسیار با ارزش است.

اهمیت طراحی گرافیکی در تبلیغات | جلب توجه مخاطبان

انتقال پیام سریع‌تر می‌شود

اغلب اوقات کلمات نمی‌توانند اطلاعات یک برند را منتقل کنند. یک طراحی گرافیکی خوب و داشتن عکس‌ها و لوگوی مرتبط با محتوای اصلی باعث گیرایی سریعتر و آسان‌تر در مطالب می‌شود. با طراحی گرافیکی جذاب و زیبا شرکت‌ها و کسب و کار می‌توانند بدون اینکه به زحمت زیادی بیفتند، از فرصت انتقال پیام به مشتری استفاده کنند. با این روش، مشتریان و مخاطبان به راحتی می‌توانند متوجه شوند که این محصول برای آنها مناسب است یا نه.

افزایش فروش به علت تبلیغات موثر

مردم به هر چیزی که طراحی جذابی داشته باشد جذب می‌شوند. در نتیجه فرصت فروش و سود شما افزایش می‌یابد. اگر شما به خوبی از طراحی گرافیکی استفاده کرده باشید، می‌توانید مطمئن شوید که پیام شما به دست افراد بیشتری رسیده و افراد بیشتری وارد قیف بازاریابی شما می‌شوند. با این روش ساده، خیلی راحت فروش و سودتان رشد می‌کند.

اهمیت طراحی گرافیکی در تبلیغات | افزایش فروش به علت تبلیغات موثر

چرا بهتر است از چاپ سفارشی استفاده کنیم؟

یکی از ابزاهای کاربردی و مهم در کسب و کارها، چاپ سفارشی محصولات مطابق با شرایط و حوزه فعالیت آنها است. تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک که به تبلیغات کسب و کارشان اهمیت می‌دهند، قطعا چاپ سفارشی را در برنامه کاری خود دارند. به طور مثال شرکت‌ها با اختصاصی کردن سررسید و سالنامه از این تبلیغات موثر استفاده کرده و برند خود را در ذهن مخاطبان ماندگار می‌کنند. در چاپ سفارشی مانند انواع سررسید، سالنامه و تقویم رومیزی شرایط و خواسته مخاطب در نظر گرفته می‌شود و محصول متناسب با خواسته و سلیقه شخص سفارش دهنده چاپ خواهد شد. در سفارش سررسید و سالنامه‌های اختصاصی مواردی مثل نوع جلد و چاپ آن، قطع سررسید، نحوه چاپ صفحات داخلی محصول، نوع کاغذ به کار رفته و سایر ویژگی‌ها متناسب با خواسته و سفارش مشتری است. این مدل از محصولات چاپی یک ابزار بسیار قدرتمند تبلیغاتی برای شرکت و سازمان‌های بزرگ و کوچک هستند.

چرا بهتر است از چاپ سفارشی استفاده کنیم؟

مضرات صنعت چاپ برای محیط زیست

صنعت چاپ به عنوان یک صنعت بزرگ در جهان، تاثیر زیادی بر محیط زیست دارد. این صنعت برای تولید مواد چاپ نیازمند استفاده از منابع طبیعی مانند آب، چوب، انرژی و مواد شیمیایی است. به عنوان مثال، برای تولید کاغذ مورد نیاز، چوب درختان بریده می‌شود و این عمل باعث کاهش منابع طبیعی چوب و در نتیجه کاهش جنگل‌ها می‌شود. همینطور برای تولید مواد شیمیایی مورد نیاز در فرایند چاپ مانند جوهر، نفت و گاز طبیعی استفاده می‌شود که منابع طبیعی هستند و استخراج آنها باعث کاهش این منابع خواهد شد. با توجه به این ضررها، صنعت چاپ نیاز به استفاده از روش‌های پایدارتری دارد تا بر محیط زیست تاثیر کمتری داشته باشد. بعضی از این راهکارها عبارتنداز:

  • استفاده از جوهر‌ها و رنگ‌های زیستی
  • استفاده از منابع انرژی پایدار
  • روش‌های آبیاری واقعی
مضرات صنعت چاپ برای محیط زیست

معرفی محصولات تبلیغاتی شرکت گاموت

اگر به دنبال محصولات چاپی منحصر به فرد و با کیفیت برای تبلیغات کسب و کار خود هستید. واحد سالنامه گاموت گزینه ایده‌ آل برای شما است. در واحد سالنامه گاموت انواع هدایای تبلیغاتی مطابق با سلیقه و سفارش شرکت‌ها و سازمان‌ها پذیرفته می‌شود که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

سررسید

به جرات می‌توان سررسید و سالنامه را به عنوان یکی از موثرترین کالاهای تبلیغاتی معرفی کرد. یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ سررسید و سالنامه اختصاصی کردن آن است، که در این روش سررسید کاملا با مشخصات، ویژگی‌ها و طراحی مورد نظر سفارش دهنده تولید و چاپ می‌شود. یکی از پر طرفدارترین روش‌ها در چاپ سررسید اختصاصی، چاپ لوگوی شرکت در تمامی صفحات سررسید و سالنامه است، چرا که باعث می‌شود مخاطب در تمام مدتی که از سررسید استفاده می‌کند، لوگوی شرکت شما را مشاهده کرده و این لوگو در ذهن او ماندگار شود.

معرفی محصولات تبلیغاتی شرکت گاموت | سررسید

تقویم رومیزی

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی چاپ اختصاصی تقویم رومیزی است. در این روش تقویم با تمام معیارهای مشتری و با تمرکز بر هدف مخاطب چاپ می‌شود. با این روش شما می‌توانید تا آنجایی که امکان دارد، حتی مواد اولیه را هم اختصاصی کنید. تغییر قطع و اندازه، تغییر در طراحی با تصاویر مورد نظر خودتان، طراحی نوع نوشتار و … تنها قسمت کوچکی از تغییرات تقویم رومیزی اختصاصی است، که با این تغییرات تقویم رومیزی شما کاملا منحصر به فرد و جذاب خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله شما با انواع چاپ تبلیغاتی و کاربرد و مزایا آن آشنا شدید. ویژگی‌های مهم این تبلیغات چاپی سبب شده است که بسیاری از کسب و کارها بخشی از مسیر توسعه و پیشرفت خود را با کمک آن جلو ببرند. در واحد سالنامه گاموت انواع سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی و ست اداری قابل سفارش است. تمام تلاش گاموت این است که انواع چاپ تبلیغاتی را به صورت اختصاصی برای برند شما طراحی و تولید کند. با واحد سالنامه گاموت دیگر نگران جذابیت بصری و کیفیت سفارش‌های خود نخواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به سایت واحد سالنامه گاموت مراجعه نمایید. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید، متشکریم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232