همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

بهترین هدیه شب یلدا چیست؟ 7 پیشنهاد به عنوان هدیه به یاد ماندنی شب یلدا

دانستنی

داستان خوانی و فال حافظ از کارهای لذت بخشی است که تجربه آن در شب یلدا توصیه می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های ایرانی هیچ وقت تکراری نمی‌شود و چه شبی بهتر از شب یلدا در کنار خانواده جمع شده و داستان‌های قدیمی ایرانی را بازخوانی کنید و لذت ببرید.

بهترین هدیه شب یلدا چیست؟ 7 پیشنهاد به عنوان هدیه به یاد ماندنی شب یلدا

شب یلدا یا همان شب چله درست مانند عید نوروز، چهارشنبه سوری و … یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایران باستان است. یلدا در آخرین شب پاییز به عنوان بلندترین شب سال با شور و هیجان زیادی جشن گرفته می‌شود. شب یلدا از غروب آخرین روز پاییز آغاز می‌شود و با طلوع آفتاب در اولین روز زمستان به پایان می‌رسد. شب یلدا را با نام‌هایی مانند میلاد مهر، خورشید شکست ناپذیر، شب چله و … می‌شناسند. برگزاری مراسم شب یلدا در میان ایرانی‌ها قدمت هفت هزار ساله دارد و این شب آداب و رسوم خاص خود را دارد. از این رو ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد آداب و رسوم شب یلدا و بهترین هدیه شب یلدا صحبت کنیم.

بهترین هدیه شب یلدا چیست؟

آداب و رسوم شب یلدا

با فرا رسیدن پاییز همه ما حداقل یک بار نگاهی به سالنامه و سررسید خود انداخته‌ایم تا از جزئیات این شب بیشتر بدانیم. اما چیزی که شب یلدا را نسبت به خیلی دیگر از جشن‌های باستانی متمایز می‌کند آداب و رسوم خاص آن است. البته توجه داشته باشید در نقاط مختلف جهان با روش‌های مختلفی آن را برگزار و گرامی می‌دارند. در ادامه با جذاب ترین آداب و رسوم شب یلدا آشنا خواهیم شد.

میوه‌های شب یلدا

اگر در روزهای آخر آذر ماه گشتی در شهر خود بزنید متوجه می‌شوید که شهر مملو از میوه‌هایی مانند هندوانه و انار است. این دو میوه بیشترین شهرت را در میان میوه‌هایی یلدایی دارند و پای ثابت تمام سفره‌ها هستند. اما میوه‌های دیگر مانند پرتقال، خربزه، خیار و نارنگی معمولا سر سفره‌ها وجود دارند. دلیل تاکید زیاد شب یلدا به میوه انار، به خاطر این است که مردم در زمان‌های قدیم انار را میوه مقدسی دانسته و همیشه سعی کرده‌اند در تمام اعیاد‌ها این میوه سر سفره‌‌هایشان باشد. بهتر است بدانید در بعضی از شهر‌ها از لبو و شلغم پخته به عنوان میوه، سر سفره استفاد می‌کنند.

داستان خوانی و فال حافظ

داستان خوانی و فال حافظ از کارهای لذت بخشی است که تجربه آن در شب یلدا توصیه می‌شود. داستان‌ها و افسانه‌های ایرانی هیچ وقت تکراری نمی‌شود و چه شبی بهتر از شب یلدا در کنار خانواده جمع شده و داستان‌های قدیمی ایرانی را بازخوانی کنید و لذت ببرید. لذت شب یلدا به فال حافظ است که تقریبا در تمام خانواده‌های ایرانی در این شب رایج است. به این صورت که فرد بزرگ خانواده برای همه اعضای خانواده فال حافظ می‌گیرد و از دیدگاه حضرت حافظ نگاهی به سرنوشت آنها می‌اندازد. و با انجام همین کار ساده صمیمیت خاصی در بین تک تک اعضای خانواده به وجود می‌آید.

داستان خوانی و فال حافظ

روشن کردن آتش در شب یلدا

روشن کردن آتش از همان دوران باستان یکی از سنت‌ها بوده که به مرور زمان و مخصوصا امروزه با وجود خانه‌های آپارتمانی کم رنگ‌تر از گذشته شده است. البته هنوز بیشتر خانواده‌های ایرانی به این سنت اصیل پایدارند و برای سوزاندن حال و هوای بد پاییزیشان آتش روشن کرده و در کنار خانواده از شب یلدا لذت می‌برند.

خوردن تنقلات

یکی از اصلی‌ترین تنقلاتی که در شب یلدا در کنار خانواده مصرف می‌شود آجیل است. البته در کنار این خوراکی خوشمزه خوراکی‌های سالم‌تری مانند انواع میوه‌های خشک استفاده می‌کنند. همچنین انواع ژله، شیرینی و غیره که زیبایی دو چندانی به سفره می‌دهند استفاده می‌شوند.

آداب و رسوم شب یلدا | خوردن تنقلات

7 پیشنهاد به عنوان هدیه به یاد ماندنی شب یلدا

همیشه در مراسم‌های خاص سال مانند شب یلدا، عید نوروز و … هدایای تبلیغاتی خاصی در نظر گرفته می‌شود و حتی اغلب شرکت‌ها در شب یلدا کمپین‌های تبلیغاتی دارند و و هدایای تبلیغاتی زیادی از جمله سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، ست مدیریتی و … به مخاطبان خود هدیه می‌دهند. به همین علت سالنامه گاموت بهترین هدیه شب یلدا را معرفی می‌کند.

سررسید

بهترین هدیه شب یلدا سررسید است. شما می‌توانید با سفارش سررسید از وب سایت‌های مختلف مثل گاموت بهترین هدیه شب یلدا را تقدیم عزیزان خود کنید. زیرا که در سرسید می‌توانید علاوه بر دیدن تاریخ، کارهای مهم و روزانه خود را یاداشت و برای آنها برنامه‌ ریزی کنید. همچنین سررسید می‌تواند شامل تاریخ شمسی، میلادی و قمری، مناسبت‌های مذهبی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی، آمار و نمودارها، جملات انگیزشی و … باشد. سررسید در واقع به شما کمک می‌کند تا اهداف و اولویت‌های خود را مشخص کنید، برای اهداف خود برنامه ریزی داشته باشید، پیشرفت و عملکرد خود را ارزیابی و کنترل کنید، نسبت به هدف‌های خود مسئولیت پذیر و متعهد باشید و روی استرس و تعارضهای زمانی مدیریت داشته باشید.

ست مدیریتی

از گذشته تا امروزه هدیه دادن از راه‌های موثر ابراز احترام و عشق بوده است. ست مدیریتی هم یکی دیگر از بهترین هدیه شب یلدا است. ست مدیریتی انواع و اقسام مختلفی دارد. بعضی از ست‌های مدیریتی شامل سررسید، کیف پول، جا کلیدی، جا کارتی و اغلب آنها همراه خودکار هستند. بعضی دیگر از انواع ست هدایای تبلیغاتی مدیریتی شامل موس کامپیوتر، پاور بانک، فلش مموری، محافظت‌های چرمی یا سیلیکونی و محصولات دیجیتال است.

بهترین هدیه شب یلدا | ست مدیریتی

تقویم رومیزی

یکی دیگر از بهترین هدیه شب یلدا تقویم رومیزی است. این محصول یکی از پرکابردترین وسیله‌ها چه در محل کار و چه در خانه می‌باشد. در هنگام سفارش تقویم رومیزی باید به نکاتی مانند نوع پایه تقویم، پوشش پایه تقویم، نوع چاپ برگه تقویم و ابعاد و سایز خود تقویم توجه داشت. بسیاری از شرکت‌ها برای دادن هدیه در مناسبت‌های مختلف به دنبال سفارش چاپ تقویم رومیزی ارزان هستند. از این رو می‌توانید در سالنامه گاموت بهترین و با کیفیت‌ترین تقویم رومیزی را برای عزیزان خود سفارش دهید.

آجیل

شب یلدا است و خوراکی‌های خوشمزه‌اش! بهترین هدیه شب یلدا آجیل است. همچنین میوه‌هایی مثل هندوانه و انار و انواع آجیل و تنقلات مختلف مثل پسته، فندق، بادام، نخود و … جز جدایی ناپذیر سفره‌های شب یلدا هستند. مبرهن است اگر هدایایی با این محوریت و در بسته‌بندی جذاب به مخاطبان هدیه شود باعث خوشحالی و رضایت آنها می‌شود و شما را تا مدت‌ها با این هدیه خوشمزه و خلاقانه به یاد خواهند آورد.

7 پیشنهاد به عنوان هدیه به یاد ماندنی شب یلدا | آجیل

لیوان و ماگ تبلیغاتی

لیوان و ماگ تبلیغاتی هدیه‎‌ای مناسب برای آغاز زمستان است. نوشیدن قهوه، چای، دمنوش و سایر نوشیدنی‌ها در سرمای زمستان بسیار لذت بخش است. پس هدیه‌ایی مانند لیوان و ماگ تبلیغاتی کاملا مطابق سلیقه مخاطب می‌باشد. با طراحی نام برند و شرکت خود در کنار نمادهای یلدایی جلوه خاصی به این هدایا داده می‌شود و همچنین آن را در ذهن مخاطب ماندگار می‌کند.

ساعت تبلیغاتی

با ساعت تبلیغاتی در ثانیه دیده شوید. ساعت تبلیغاتی در انواع گوناگونی مانند ساعت دیواری، رومیزی و مچی وجود دارد. که طرح یلدایی در کنار نام برند و شرکت شما روی آنها قرار می‌گیرد. به وسیله این هدیه کاربردی نام برند شما در هر ثانیه برای مصرف کننده تکرار می‌شود.

دیوان حافظ و شاهنامه

شب یلدا فرصت مناسبی است تا دو تا از ارزشمندترین و گرانبهاترین کتاب‌های عرصه فرهنگ و ادب را به دوستان و آشنایان خود هدیه دهیم. با هدیه دادن این کتابها می‌توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهیم و همچنین با کاربرد و استفاده آنها در شب یلدا بیشتر آشنا شویم.

بهترین هدایا شب یلدا | دیوان حافظ و شاهنامه

بهترین هدیه شب یلدا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

هدایای شب یلدا بسیار متنوع هستند. بهتر است هدایایی را انتخاب نمایید که علاوه بر احساس شور و شعف مخاطب را نیز غافلگیر کند. پس حتی بسته بندی و تزیین هدایا بسیار مهم است. در ادامه برخی از ویژگی‌های هدیه شب یلدا را معرفی می‌کنیم.

مناسب و سازگار با شخصیت مخاطب

توجه و در نظر گرفتن بعضی خصوصیات مانند جنسیت، شخصیت، سن و … در هنگام انتخاب هدیه شب یلدا باعث می‌شود که شما بهترین هدیه شب یلدا را انتخاب کنید. این اقدام نشانگر این است که شما به سلیقه و شخصیت مخاطبتان اهمیت می‌دهید و برایتان با ارزش است.

جذابیت ظاهری

هدیه شب یلدا باید جذاب و لاکچری باشد. زیرا انتخاب هدیه جذاب نه تنها باعث اشتیاق مخاطب می‌شود بلکه ترغیب خواهد شد در مورد برند و شرکت شما بیشتر تحقیق کند و بیشتر شما را بشناسد.

کاربردی

هنگام خرید هدایای شب یلدا به غیر از زیبایی باید به کاربردی بودن آن توجه کرد. بنابر‌این بهتر است هدیه‌ای را انتخاب کنید که مناسب نیاز مخاطب و کاربردی باشد. زیرا هدایایی که فقط جنبه تزیینی دارند به عنوان یک وسیله بی ارزش کنار گذاشته می‌شوند و جذابیت خود را برای مخاطب از دست می‌دهند.

بهترین هدیه شب یلدا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

قیمت مناسب

لازم است قبل از هر اقدامی قیمت هدیه مورد نظر را بررسی کرد. زیرا برخی از هدایا به علت قیمت بالا ممکن است مناسب بودجه شما نباشند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت گاموت از قیمت انواع محصولات آگاه شوید. همچنین با مراجعه به مجله گاموت اطلاعات خود را در مورد سررسید و سالنامه، تقویم رومیزی، ست مدیریتی و همچنین در دیگر زمینه‌ها مثل لت چیست، انواع حک لوگو روی جلد سررسید، آستر بدرقه سررسید و … بالا ببرید.

یادآور شب یلدا

به دلیل خاص و متفاوت بودن شب یلدا بهتر است تا جایی که امکان دارد هدیه‌ای انتخاب کنید که خاص و یاد آور شب یلدا باشد. بنابراین برای مخاطبان و عزیزان خود هدیه‌ای در نظر بگیرید که زیبایی و شادی این شب برای آنها چندین برابر شود.

سخن آخر

شب یلدا یک جشن سرشار از زیبایی در فرهنگ ایران است که نماد نور و امید می‌باشد. ما در این مقاله اطلاعاتی مانند آداب و رسوم شب یلدا، 7 تا از بهترین هدایا شب یلدا و ویژگی های بهترین هدایا شب یلدا و … را در اختیار شما قرار داده‌ایم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و همچنین بتوانید بهترین هدایا را برای مخاطبان و دوستان خود تهیه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232