همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

روز جهانی عکاسی | ایده‌هایی برای هدیه روز عکاس

مناسبت‌ها

19 آگوست سال 1839 به عنوان روز جهانی عکاسی (world-photography) نامگذاری شده است. نامگذاری این روز به افتخار اولین روش موفقیت آمیز در ثبت عکس‌های دائمی و استفاده تجاری از عکاسی توسط یکی از عکاسان فرانسوی به ثبت رسیده است. بدین صورت همین اتفاق سبب شد بسیاری از هنرمندان و عکاسان این روز را گرامی بدارند و به همدیگر تبریک گویند.

روز جهانی عکاسی

همانطور که تقویم مرداد 1403 را ورق می‌زنیم به این فکر می‌کنیم در دنیایی که همه خاطره‌ها زود فراموش می‌شوند این عکس‌ها هستند که خاطرات را ثبت می‌کنند و راوی تاریخ می‌شوند. آن لحظه‌های کوتاهی که در لنز دوربین‌ عکاسها ثبت می‌شوند، انقدر قوی هستند که خشم، ظلم، اندوه، امید و زیبایی نهفته درون خود را به چشم‌هایی که نظاره گر آنها هستند، منتقل می‌کنند. عکاسی به معنای ثبت یک تصویر است، تصاویری که بار علمی، معنوی، هنری و دیگر معانی را با خود حمل می‌کنند. توانایی ثبت تصاویر با خود انقلابی به همراه آورد و دنیای هنر را کاملا تغییر داد و به یک مرحله بالاتر جابه‌جا کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با روز جهانی عکاسی آشنا شوید.

تاریخ دقیق روز جهانی عکاسی

  • روز جهانی عکاسی در تقویم میلادی مصادف با 19 آگوست است.
  • در تقویم هجری شمسی مصادف با 29 مرداد است.
  • در تقویم قمری مصادف با 14 صفر است.
تاریخ دقیق روز جهانی عکاسی

تاریخچه نامگذاری روز جهانی عکاسی

19 آگوست سال 1839 به عنوان روز جهانی عکاسی (world-photography) نامگذاری شده است. نامگذاری این روز به افتخار اولین روش موفقیت آمیز در ثبت عکس‌های دائمی و استفاده تجاری از عکاسی توسط یکی از عکاسان فرانسوی به ثبت رسیده است. بدین صورت همین اتفاق سبب شد بسیاری از هنرمندان و عکاسان این روز را گرامی بدارند و به همدیگر تبریک گویند. به جرات می‌توان گفت یکی از اختراعات بشر در قرن نوزدهم عکاسی بوده است. در روز جهانی عکاسی برنامه‌هایی مانند گردهمایی، سخنرانی، جلسات نقد و بررسی آثار عکاسان زیادی در سراسر جهان از طرف گالری‌ها، انجمن‌ها، نهادها، شوراها و وب‌سایت‌های مربوط به عکاسی برگزار می‌شود. اما متاسفانه به علت نبودن یک نهاد واحد بین المللی جامع برای هماهنگ کردن امور، روز جهانی عکاسی برای بسیاری از عکاسان در کشورهای مختلف ناشناخته مانده است.

معرفی 5 هدایای تبلیغاتی جذاب برای روز عکاس

افراد سعی می‌کنند در روز جهانی عکاسی به دوستان خود هدایای مناسبی اهدا کنند تا به این صورت لحظات خوشی را برای آنها به ارمغان بیاورند. همانطور که می‌دانید گزینه‌های مختلفی برای هدیه دادن برای روز عکاس وجود دارد، اما بیشتر این گزینه‌ها گران قیمت هستند و باید برای خرید آنها هزینه زیادی پرداخت شود. از این رو با ما همره باشید تا 5 هدایای تبلیغاتی جذاب برای روز عکاس را معرفی کنیم.

تقویم رومیزی؛ وسیله‌ای برای تعیین اهداف و دستاوردها

همانطور می‌دانید همه ما چه کارمند و خانه‌دار نیاز به وسیله‌ای داریم که بتوانیم کارها و برنامه‌های خود را سازماندهی کنیم. عکاسان هم از این قاعده مستثنی نیستند، آنها هم برای اینکه قرارهای کاری مهم خود را فراموش نکنند و یا می‌خواهند از یک رویداد مهم و جالبی عکاسی کنند به تقویم رومیزی نیاز دارند که همیشه روی میزشان باشد و تاریخ‌های مهم کاریشان را فیکس کنند. با استفاده از تقویم رومیزی می‌توانند برای رویدادهای مهم برنامه ریزی کنند و همچنین به راحتی قابل مشاهده است که چه مناسبت و تعطیلاتی در آینده نزدیک وجود دارد. بنابراین تقویم رومیزی می‌تواند هدیه جالب و کاربردی برای روز عکاس باشد مخصوصا روی آن عکس‌هایی از دوربین چاپ شود یا اصلا می‌توانید تقویم مورد نظرتان را به شکل یک دوربین عکاسی طراحی و چاپ کنید.

سررسید، وسیله‌ای برای تقویت خلاقیت و نو آوری

سررسید دفترچه یادداشتی در سایزهای مختلف است که تاریخ‌ها، مناسبت‌ها، تعطیلات و اعیاد را شامل می‌شود. به واسطه این ویژگی‌ها یکی از مناسب‌ترین هدایا برای روز عکاس است زیرا که می‌توانند کارهای روزانه، اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های خود را در داخل آن یادداشت کنند و به راحتی در داخل کیف خود جا دهند و به خاطر وزن سبکی که دارد به آسانی هم قابل حمل است. اغلب عکاسان از ذوق هنری برخوردارند و دستی در نوشتن دارند و روزانه برای خود خاطره‌هایی می‌نویسند از این رو با داشتن سررسید و سالنامه می‌توانند در هر روز خاطره همان روز را یادداشت کنند.

سررسید و سالنامه یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی جذاب برای روز عکاس هستند.

ست مدیریتی؛ نشان دهنده حرفه‌ای بودن عکاسان

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی جذاب برای روز عکاس ست مدیریتی است. ستی که پر از اقلام کاربردی برای تمام عکاسان است. عکاسان معمولا برای پیدا کردن سوژه و عکاسی از آن به تمام شهرها و کشورها مسافرت می‌کنند پس قطعا به سررسید و سالنامه، دفتر پلنر، پاوربانک، فلش مموری، خودکار یا روان نویس، کیف نوت بوک، کیف پول و … نیاز پیدا می‌کنند. برای پیدا کردن چنین ست مدیریتی که همه این اقلام را شامل شود و مناسب روز عکاس باشد می‌توانید از طریق وب سایت گاموت اقدام کنید.

کوله پشتی و کیف دوربین؛ برای حمل و نقل آسان

علاوه بر سرسید، سالنامه، تقویم رومیزی و ست مدیریتی کوله پشتی و کیف دوربین بهترین گزینه برای هدیه به عکاسان است. کسانی که در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنند برای حمل و جابه‌جایی لوازم متعدد خود به کوله پشتی و کیفت ایمنی نیاز دارند. کیفی که بتوان انواع دوربین، گوشی، لنز، لپ تاپ و سه پایه را در آن جای داد. اگر عکاس مورد نظرتان کسی است که سفرهای زیادی را تجربه می‌کند این هدیه بهترین گزینه برای او است.

سه پایه ثابت و قابل حمل دوربین، توانایی عکاسی با نوردهی بالا

یکی دیگر از هدایا جذاب برای روز عکاس سه پایه ثابت و قابل حمل دوربین است. تمام عکاس ها برای عکاسی با کیفیت‌تر و آسانتر از سه پایه استفاده می‌کنند تا لرزش دست روی کیفیت تصویر اثر منفی نگذارد. بنابراین شما با توجه به نیاز فرد می‌توانید سه پایه ثابت یا متحرک را برای او به عنوان یه هدیه ارزشمند و کاربردی در نظر بگیرید.

سه پایه ثابت و قابل حمل دوربین یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی جذاب برای روز عکاس است.

سخن آخر

همان‌گونه که گفتیم گزینه‌های زیادی برای هدیه روز عکاس وجود دارند که نه تنها مناسب روز عکاس هستند بلکه مناسب روز خبرنگار، روز روانشناس، روز دندانپزشک، روز وکیل و … هستند. همچنین همه آنها قابلیت این را دارند دوست عکاس خود را سوپرایز کنید. از این رو ما در مطلب بالا بهترین گزینه‌ها را برای هدیه روز عکاس گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. حالا شما به ما بگویید چه هدیه‌ای دیگری مناسب روز عکاس است؟ از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید، متشکریم.

سوالات متداول
01تاریخ دقیق روز جهانی عکاسی در تقویم 1403 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی عکاسی در تقویم 1403 برابر است با دوشنبه 29 مرداد.

02اولین عکس پرتره سلفی در چه سالی ثبت شد؟

اولین سلفی در سال 1839 توسط رابرت کارنلیس ثبت شد.

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احمد میناوند
    1403/05/03

    ما عکاسها واقعا به سررسید احتیاج داریم!

    پاسخ
گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232