همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

تقویم بهمن 1402؛ معرفی کامل مناسبت‌های بهمن ماه

مناسبت‌ها

بهمن از سردترین ماه‌های سال و دومین ماه زمستان است که دارای مناسبت‌ها و تعطیلی‌های متعددی است. در ادامه مطلب تقویم بهمن 1402؛ معرفی کامل مناسبت‌های بهمن ماه­­ با ما همراه باشید.

تقویم بهمن 1402؛ معرفی کامل مناسبت‌های بهمن ماه

بهمن ماه به عنوان یازدهمین ماه از سال در تقویم هجری شمسی به شمار می‌آید و برج فلکی بهمن ماه، با عنصر هوا شناخته شده است. نام بهمن از گاه شماری اوستایی الهام گرفته و جشنی به عنوان جشن بهمنگان در این ماه از سال برگزار می‌شد. بهمن از سردترین ماه‌های سال و دومین ماه زمستان است که دارای مناسبت‌ها و تعطیلی‌های متعددی است. در ادامه مطلب تقویم بهمن 1402؛ معرفی کامل مناسبت‌های بهمن ماه­­ با ما همراه باشید.

تقویم بهمن ماه 1402 به همراه تعطیلی ها و مناسبت ها

تعطیلی‌های بهمن ماه 1402

  • 5 بهمن: ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر
  • 19 بهمن: مبعث رسول اکرم (ص)
  • 22 بهمن: پیروزی انقلاب اسلامی

مناسبت‌های بهمن 1402

  • 1 بهمن: زادروز فردوسی
  • 2 بهمن: جشن بهمنگان
  • 2 بهمن: ولادت امام محمد تقی علیه السلام (10 رجب)
  • 5 بهمن: جشن نوسره
  • 7 بهمن: وفات حضرت زینب سلام الله علیها(15 رجب)
  • 10 بهمن: جشن سده
  • 12 بهمن: بازگشت امام خمینی (ره) به ایران
  • 15 بهمن: جشن میانه زمستان
  • 17 بهمن: شهادت امام موسی کاظم علیه السلام (25 رجب)
  • 19 بهمن: روز نیروی هوایی
  • 22 بهمن حمله به سفارت روسیه و قتل گریبایدوف سفیر روسیه تزاری در ایران (11 فوریه)
  • 24 بهمن: ولادت سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و روز پاسدار(3 شعبان)
  • 25 بهمن: ولادت امام زین العابدین علیه السلام(5 شعبان)
  • 29 بهمن: جشن سپندارمذگان و روز عشق
  • 29 بهمن: فاجعه انفجار قطار نیشابور (1382 خورشیدی)
تقویم بهمن ماه زمستان 1402

2 بهمن 1402 جشن بهمنگان­­؛ جشن باستانی زمستان

در تاریخ ایران باستان، بهمن به عنوان اولین آفرینش اهورامزدا و دومین روز از تقویم ماهانه هر سال است. در واقع روز دوم هر ماه در ایران باستان با نام بهمن خوانده می‌شد. به دلیل تداخل شروع ماه بهمن با دومین روز ماه، در روز دوم بهمن جشنی به نام بهمنگان برگزار می‌شد. جشن بهمنگان جشنی بود که آن را روز بزرگداشت مردان درستکار می‌پنداشتند. در آئین باستانی زرتشت، جشن بهمنگان به جشن برترین امشاسپند (اسطوره‌ای نمادین در تاریخ ایران) ملقب است، به همین دلیل در گذشته این جشن از اهمیت بالایی برخوردار بود. جشن بهمنگان مصادف با تاریخ 2 بهمن 1402 و 22 ژانویه 2024 در سالنامه ۱۴۰۳ است.

5 بهمن 1402­­؛ ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر

ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر در روز 5 بهمن 1402 مصادف با 13 رجب سال 1445 در تقویم هجری قمری و 25 ژانویه 2024 در تقویم سال میلادی است.

15 بهمن 1402­­؛ جشن میانه زمستان

جشن میانه زمستان، جشنی برای نزدیک شدن به پایان زمستان است که در ایران باستان با پایکوبی و جشن برگزار می‌شد و اعتقاد بر این بود که در این تاریخ، سرمای زمستان کمتر شده و به سوی بهار می‌رود.

19 بهمن 1402­­؛ مبعث رسول اکرم

عید مبعث رسول اکرم سال 1402 در 19 بهمن 1402 و مصادف با 27 رجب هجری قمری و 8 فوریه 2024 در تقویم میلادی است. عید مبعث در روز پنجشنبه و تعطیل رسمی به شمار می‌آید.

22 بهمن 1402­­­­؛ تعطیل رسمی

22 بهمن 1402 روز پیروزی انقلاب اسلامی مصادف با یکم شعبان در تقویم هجری قمری و 11 فوریه 2024 در تقویم میلادی و تعطیل رسمی است.

مناسبت ها و تعطیلی های بهمن زمستان 1402

29 بهمن 1402­­؛ جشن سپندارمذگان و روز عشق

جشن سپندارمذگان یکی از جشن‌های ایران باستان است که با نام روز عشق نیز نامیده می‌شود. این روز در تقویم میلادی به روز ولنتاین معروف است اما بهتر است بدانید جشن سپندارمذگان بیست قرن پیش از میلاد مسیح در ایران وجود داشته و قدمت بسیار بیشتری نسبت به روز ولنتاین دارد. یکی از رایج‌ترین رسوم در روز سپندارمذگان، هدیه دادن است.

بهترین هدایای ویژه جشن سپندارمذگان

در جشن سپندارمذگان، مرسوم است که همسران برای یکدیگر هدیه تهیه کنند. تنوع گسترده ای در کادوهای ویژه این جشن وجود دارد و سفارش سررسید ۱۴۰۳ می تواند گزینه خوبی برای این جشن باشد. از این رو اگر به فکر خرید یک هدیه ویژه برای این روز (ولنتاین) هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بهترین کادوهای ویژه سپندارمذگان را معرفی کنیم.

تراول ماگ هدیه 1402

تراول ماگ

تراول ماگ یک نوع لیوان دارای بدنه عایق است که یکی از رایج‌ترین لیوان های سفری در سال‌های اخیر به حساب می‌آید. تراول ماگ به گونه‌ای طراحی شده تا دمای مایع درون خود را چند ساعت حفظ کند و از این وسیله می‌توان برای نگهداری شکلات داغ، چای و دیگر مایعات داغ استفاده کرد.

شکلات و آبنبات

شکلات و آبنبات از هدایایی به شمار می آیند که می‌توانید در بسیاری از مناسبت ها از آن‌ها استفاده کنید. در واقع این هدایا خوشمزه و مقرون به صرفه هستند و برای انواع جشن ها گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. می‌توانید در کنار جعبه شکلات و آبنبات از وسایل مختلفی مانند تقویم 1403 و سررسید 1403 نیز استفاده نمائید.

آبنبات و شکلات هدیه

صنایع دستی

صنایع دستی، لوازمی دکوری و تزئینی هستند که با استفاده از دست و ابزار دستی تولید شده و به طور معمول از روش سنتی در تولید این کالاها استفاده می‌شود. صنایع دستی از لحاظ هنری و فرهنگی ارزش بالایی دارند و هدایایی ماندگار به شمار می‌آیند. با توجه به بالا بودن ارزش این محصولات، بهتر است برای هدیه دادن آن ها را در جعبه‌های شیک و بسته بندی‌های مناسب قرار دهید.

صنایع دستی هدیه ولنتاین

ساعت مچی

خرید یک ساعت مچی زیبا، یکی از بهترین گزینه‌ها در مناسبتی مانند ولنتاین (روز عشق) است. ساعت مچی هدیه‌ای لاکچری است که می توانید در بسته بندی‌های شیک مانند یک جعبه یا درون یک ست مدیریتی به همراه هدایای دیگری مانند سررسید اروپایی ۱۴۰۳ و تقویم رومیزی 1403 هدیه دهید.

ساعت مچی هدیه بهمن 1402

هدفون و هدست

یکی از رایج‌ترین وسایل دیجیتالی امروزی، که در بسیاری از ساعات روز توسط افراد استفاده می شود، هدفون و هدست است. تنوع و گستردگی بسیار زیادی در این محصولات قابل مشاهده است و شما می‌توانید دقیقا هدفون مشابه با سلیقه خود را خریداری کنید و هدیه دهید.

هدفون و هدست

اسپیکر

یک اسپیکر بلوتوثی قابل حمل، یک گزینه عالی به عنوان هدیه است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند موسیقی را با اسپیکر گوش کنند و هدیه دادن یک اسپیکر قابل حمل در یک بسته بندی زیبا و در کنار یک تقویم رومیزی خاص یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌آید.

اسپیکر بلوتوثی هدیه

پاوربانک

امروزه تلفن‌های همراه به عضو جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده و بیشتر افراد حداقل یک بار در روز گوشی خود را شارژ می‌کنند. به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌های روز ولنتاین هدیه دادن پاور بانک است. شما می توانید ست مدیریتی و ست‌های اداری دارای پاور بانک را هدیه دهید که شامل اقلام کاربردی دیگر نظیر سالنامه 1403 و تقویم رومیزی ۱۴۰۳ نیز هستند.

پاور بانک

 

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232