همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

روز جهانی چپ دست ها+ 6 نکته جالب درباره چپ دست ها

مناسبت‌ها

حدود 50 سال پیش روزی تحت عنوان روز چپ دست ها به روزهای تقویم بین المللی اضافه شد. روزی برای قشر چپ دستان جامعه؛ افرادی که تقریبا 10 درصد از جمعیت جهان را تشکیل داده و از بدو تولد با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حدود 50 سال پیش روزی تحت عنوان روز چپ دست ها به روزهای تقویم بین المللی اضافه شد. روزی برای قشر چپ دستان جامعه؛ افرادی که تقریبا 10 درصد از جمعیت جهان را تشکیل داده و از بدو تولد با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر شما هم چپ دست هستید و می‌خواهید بدانید که روز چپ دست ۱۴۰۳ چه روزی است؟ بدانید که روز جهانی چپ دست‌ ها در تقویم هجری شمسی مصادف با روز 23 مرداد ( 13 آگوست) است. در ادامه مطلب روز جهانی چپ دست ها+ 6 نکته جالب درباره چپ دست ها با ما همراه باشید.

مروری بر نام گذاری روز جهانی چپ دست ها

چپ دست ها چالش‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ از اولین روزهای نوشتن در مدرسه تا کار با ابزارهای مختلف. در دنیایی که حدود 90درصد افراد راست دست هستند و بیشتر وسایل برای استفاده آن‌ها طراحی شده است، چپ دست ها متفاوت به نظر می‌رسند. شاید اولین موردی که برای چپ دست ها یک چالش ایجاد می‌کند، نوشتن روی کاغذ و نحوه قرارگیری دست روی میز است. کافی است به یک اداره شلوغ مراجعه کنید تا به سادگی افراد چپ دست را از میان جمعیت تشخیص دهید.

روز چپ دست ۱۴۰۳؛ خصوصیات چپ دست ها

با توجه به درصد کمتر افراد چپ دست در مقایسه با راست دستان، بسیاری از وسایل ویژه استفاده افراد راست دست ساخته می‌شود و افراد چپ دست به ناچار خود را با چنین شرایطی وفق می‌دهند. برای مثال بسیاری از افراد چپ دست در ابتدای یادگیری نواختن گیتار، با پیچیدگی‌های خاصی مواجه می‌شوند، چرا که گیتار و بسیاری از سازها برای افراد راست دست طراحی شده‌اند. این سازگاری با شرایط تا حد زیادی برای افراد چپ دست دشوار است، به ویژه هنگامی که پای ابزارهای دقیق ( مانند ابزارهای طراحی) در میان باشد.

مطالب مرتبط: روز جهانی محیط زیست

حتی طراحی تکنولوژی‌های جدید مانند گوشی هوشمند یا کامپیوترهای امروزی نیز باب میل افراد راست دست بوده و چپ دستان به ناچار خود را با چنین شرایطی وفق می‌دهند. در واقع روز چپ دست 1403 فرصت خوبی برای همدلی و برطرف سازی نیازهای افراد چپ دست است. روزی که به ما یادآوری می‌‍کند چنین افرادی درصد بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و امروزه افراد چپ دست باید زندگی بهتری را در جامعه تجربه کنند.

6 نکته جالب درباره چپ دست ها؛ فواید چپ دست بودن!

شاید در نگاه اول چپ دست بودن یک فرد، به معنی محدویت‌های بیشتر و در نتیجه بازدهی کمتر او در زمینه‌های مختلف باشد. اما بهتر است بدانید که نه تنها چنین چیزی در مورد چپ دست‌ها صدق نمی‌کند، بلکه تعداد زیادی از فوابد چپ دست بودن، آن ها را نسبت به راست دست ها متمایز می‌کند.  در اصل چپ دست شدن فرد به ژنتیک و عوامل محیطی بستگی دارد، اما استعداد چپ دست ها در بسیاری موارد بر راست دست‎ها غلبه می‎‌کند! در ادامه 6 نکته جالب درباره چپ دست ها و استعداد چپ دست ها را به شما معرفی می‌‎کنیم، پس با ماه همراه باشید.

  • تعداد مردان چپ دست از زنان چپ دست بیشتر است!
  • افراد چپ دست به طور کلی باهوش‌تر هستند!
  • افراد چپ دست بهتر با محیط‌های جدید سازگار می‌شوند!
  • افراد چپ دست در رشته‌های ورزشی موفقیت بیشتری کسب می‌کنند!
  • چپ دست‌ها به نحو بهتری از خلاقیت و قوه تخیل خود بهره می‌برند!
  • بسیاری از افراد چپ دست، توانایی استفاده از دست راست در کارهای کامپیوتری و… را دارند!
روز جهانی چپ دست ها؛ خصوصیات چپ دست ها و افراد مشهور چپ دست

امروزه بسیاری از عقاید خرافی و اشتباه درباره چپ دستان از بین رفته است و افراد چپ دست جایگاه برابری در جامعه پیدا کرده‌اند. بسیاری از این افراد به موفقیت‌های بی نظیری دستیابی پیدا می کنند؛ موفقیت‌هایی که به یک شاخه خاص محدود نمی شود، بلکه در تمامی زمینه‌ها نمونه‌ای از افراد چپ دست موفق قابل مشاهده است. از مشهورترین چهره‌های چپ دست می‌توان به ماری کوری، لئوناردو داوینچی، جیمی هندریکس و لیدی گاگا اشاره کرد.

سخن پایانی

روز جهانی چپ دست ها بیانگر یک موضوع مهم در جامعه است و آن چیزی نیست جز پذیرفتن افراد متفاوت و خاص. افرادی که بنا به یک ویژگی ژنتیکی، شخصیتی و… شباهت کمتری به اکثریت جامعه دارند. اما هنگامی که چنین موضوعی نظیر خصوصیات چپ دست ها توسط جامعه مورد تأیید و حمایت قرار گیرد، بی شک موقعیت‌‎های جدیدی برای افراد متفاوت فراهم خواهد شد. سالنامه گاموت، روز جهانی چپ دست ۱۴۰۳ را به تمامی چپ دست ها تبریک عرض می‌نماید.

مطالب دیگر:

سوالات متداول
01روز چپ دست 1403 چه روزی است؟

روز چپ دست 1403 مصادف با 23 مرداد می‌باشد.

02مشهورترین چهره‌های چپ دست چه افرادی هستند؟

لیدی گاگا، ماری کوری، لئوناردو داوینچی و جیمی هندریکس، همگی از چهره‌های مشهور و چپ دست جهان هستند.

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232