همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

بهترین لیست وسایل دانشجویی؛ معرفی انواع لوازم کاربردی برای دانشگاه

دانستنی

اواسط فصل تابستان است و پس از قبولی در دانشگاه، برای رفتن به محیطی جدید و تجربه زندگی دانشجویی آماده می‌شوید. برای روز اول دانشگاه ذوق زده هستید و هر لحظه هیجان بیشتری حس می‌کنید. اما آیا برای ورود به عنوان یک دانشجوی ترم یکی برنامه ریزی کرده‌اید؟ داشتن لیستی کامل از وسایل مورد نیاز و تهیه آن‌ها پیش از شروع کلاس‌هایتان ضروری است.

بهترین لیست وسایل دانشجویی؛ معرفی انواع لوازم کاربردی برای دانشگاه

اواسط فصل تابستان است و پس از قبولی در دانشگاه، برای رفتن به محیطی جدید و تجربه زندگی دانشجویی آماده می‌شوید. برای روز اول دانشگاه ذوق زده هستید و هر لحظه هیجان بیشتری حس می‌کنید. اما آیا برای ورود به عنوان یک دانشجوی ترم یکی برنامه ریزی کرده‌اید؟ داشتن لیستی کامل از وسایل مورد نیاز و تهیه آن‌ها پیش از شروع کلاس‌هایتان ضروری است. در مطلب بهترین لیست وسایل دانشجویی؛ معرفی انواع لوازم کاربردی برای دانشگاه با ما همراه باشید.

وسایل ضروری برای دانشگاه؛ لیست وسایل دانشجویی

بسیاری از دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه، به دنبال لیستی از لوازم ضروری دانشجویی می‌گردند تا هنگام ورود به کلاس‌های ترم یک، با کمبودی مواجه نشوند. از طرفی، تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه یک شهر دیگر قبول شده و نیاز به وسایل دانشجویی برای خوابگاه پیدا می‌کنند. تمامی این موارد می‌‍تواند زمینه ساز استرس های ترم یک و پیش از ورود به دانشگاه باشد. حتی در بسیاری از موارد، دانشجویان در انتخاب وسایل دانشجویی سردرگم شده و انتخاب‌های نامناسبی انجام می‌دهند.

وسایل لازم برای دانشگاه و خوابگاه؛ لیست وسایل دانشجویی

بهتر است بدانید ورود به دانشگاه، تجربه ای کاملا متفاوت است و با محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه قابل مقایسه نیست. به همین دلیل شما به لیستی شامل لوازم تحریر دانشجویی، تجهیزات مرتبط با رشته دانشگاهی، سالنامه و… احتیاج پیدا می‌کنید. برای مثال اگر کیف دانشجویی شما از اندازه کافی برای نگهداری وسایل بهره مند نباشد، به ناچار باید به فکر خرید کیف جدیدی باشید. در این مطلب، لیستی جامع از وسایل مورد نیاز و اکسسوری دانشجویی را معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

لیست لوازم تحریر دانشجویی؛ راهنمای جامع

بی شک در محیط دانشگاه، بیش از هر چیز دیگری به لوازم تحریر دانشجویی و اقلامی مانند ولکام پک احتیاج پیدا می کنید. چرا که دانشگاه نیز مانند دیگر محیط های آموزشی، پر از کلاس های درسی است که هر روز و در ساعات مختلف، باید بنویسید و نوت برداری کنید. حتی برای امتحانات، پروژه های دانشجویی و… نیز به لوازم نوشتاری نیاز دارید. پس بهتر است لوازم تحریری تهیه کنید که در طول ترم جاری، تمام نیازهای شما را در محیط آموزشی دانشگاه برطرف نماید.در هر صورت باید به رشته تحصیلی خود نیز نیم نگاهی داشته باشید. برای مثال اگر در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کنید، به لیست وسایل مورد نیاز دانشجو کامپیوتر نیاز خواهید داشت.

سررسید کلاسوری؛ بهترین انتخاب برای دانشجویان

دفتر یادداشت احتمالا اولین چیزی است که به فکر هر دانشجویی می رسد.  بهترین دفتر یادداشت برای یک دانشجو، سررسید کلاسوری است. چرا که این نوع سررسید ۱۴۰۴ از نوعی صحافی کلاسوری با امکان تعویض برگه برخوردار بوده و قابلیت جداسازی دارد. با این حال اگر می‌خواهید برای هر درس به صورت جداگانه از یک دفتر یادداشت استفاده کنید باید تعداد زیادی از آن‌ها را خریداری کنید اما یک سررسید کلاسوری ارگانایزر، امکان نوشتن تمام جزوه‌ها در یک دفتر را برای شما فراهم می‌کند.

وسایل برای دانشگاه؛ بهترین لیست اکسسوری و گجت دانشجویی

ماژیک علامت گذار(هایلایتر)

خواندن کتاب یا جزوه درسی در شب امتحان، به خودی خود زمان بر است؛ به ویژه هنگامی که تعداد صفحات آن زیاد باشد و با مطالب گسترده‌ای روبرو باشید. این حجم از مطالب بی شک استرس زیادی را به شما وارد می کند و اگر در طول ترم مطالعه نداشته باشید، ممکن است شب امتحان شوکه شوید! ماژیک علامت گذار وسیله ای کاربردی در لیست وسایل دانشجویی است که به واسطه آن، حین کلاس درسی نکات مهم را هایلایت کنید تا هم بهتر در حافظه شما بماند و هم شب امتحان کار راحت‌تری جهت مطالعه مطالب درسی داشته باشید.

مداد یا مداد نوکی

احتمالا شما هم در سال‌های پایانی مدرسه به استفاده از خودکار عادت کرده‌اید و مدت زیادی است از مداد برای نوشتن روی کاغذ استفاده نمی‌کنید. اما در بسیاری از موارد، استفاده از یک مداد یا مداد نوکی ایده بهتری است. چرا که ویرایش جملات نوشته شده با مداد برای شما راحت‌تر  شده و ترسیم برخی اشکال به واسطه آن ساده‌تر است. حال انتخاب مداد یا مداد نوکی به سلیقه و میزان کاربرد این اقلام برای شما بستگی دارد اما در برخی رشته های دانشگاهی ممکن است نیاز شدیدی به این وسیله پیدا کنید!

پلنر یا بولت ژورنال؛ حرفه ای برنامه ریزی کنید!

دوران دانشجویی پر از لحظاتی است که باید پیش از موعد، برای آن‌ها برنامه ریزی کنید. برای مثال پیش از شروع امتحانات، برنامه‌ای برای مرور دروس رشته خود بچینید که با نزدیک شدن به امتحان، استرس کمتری در مورد هر واحد درسی داشته باشید. شاید می‌خواهید بدانید که بولت ژورنال چیست و یا پلنر چه کاربردی دارد. این دو نوع سالنامه، گزینه‌های مناسبی برای برنامه ریزی سالانه به شمار می‌‎روند که مزایای استفاده از آن‌ها به سادگی در امور روزمره افراد قابل مشاهده است. پلنر دارای جداول و لیست‌‍های مشخص شده برای برنامه ریزی است و قالب آن با دفتر یادداشت فرق دارد.

برنامه ریزی برای دانشگاه؛ لیست وسایل دانشجوی ترم یکی

خودکار یا روان نویس

تفاوتی ندارد که دانشجو باشید یا در دیگر محیط‌های آموزشی؛ داشتن یک خودکار یا روان نویس خوب، همیشه به کارتان می‌آید. خودکار در نوشتن جزوه دانشگاهی، یادداشت برداری و خلاصه نویسی، انجام برخی از پروژه‌ها و… کاربرد دارد. بهتر است برای نوشتن جزوه یا نوت برداری از مطالب مهم، چند خودکار با رنگ‌های مختلف تهیه کنید زیرا استفاده از چند رنگ گوناگون، خواندن جزوه را ساده‌تر کرده و چشم شما را دیرتر خسته می‌کند.

جامدادی قابل حمل

همان طور که برای حمل کل وسایل به یک کیف یا کوله پشتی احتیاج دارید، برای حمل لوازم تحریر دانشجویی هم باید از یک جامدادی استفاده کنید. بسیاری از جامدادی‌ها، برای استفاده درکنار تقویم تقویم رومیزی یا یک محیط اداری هستند اما بهتر است توجه داشته باشید که به عنوان یک دانشجو، باید از یک جامدادی قابل حمل استفاده کنید. ترکیبی از خودکار، ماژیک و وسایل ترسیمی مورد نیازتان را می‌توانید در جامدادی قرار دهید. از این جهت که برداشتن برخی وسایل لازم دانشگاه از کوله پشتی سخت است و ممکن است آن‌ها را گم کنید.

کوله پشتی یا کیف

کوله پشتی را می‌توان کلیدی‌ترین وسیله برای حمل لوازم دانشجویی و ضروری دانست. در واقع بدون کیف یا کوله پشتی دانشجویی، شما توانایی جابجا کردن هیچ وسیله‌ای جز گوشی موبایل و کیف پول خود ندارید! از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید کوله پشتی دانشجویی، دقت زیادی به خرج دهید. به جنس پارچه داخلی و خارجی کوله پشتی توجه کنید و اگر لپ تاپ و وسایل الکترونیکی حمل می‌کنید، حتما جایگاه گذاشتن لپ تاپ و دیگر بخش‌ها را چک کنید.

اقلام کوله پشتی دانشجویی؛ لیست وسایل دانشجویی

گجت های دانشجویی؛ لوازم و دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز هر دانشجو

این روزها تکنولوژی در همه چیز رخنه کرده است. چه دانشجو باشید یا شاغل؛ بخشی از تایم روز شما به وسایل هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می یابد. موقع بیدار شدن از خواب گوشی خود را چک می‌کنید و پس از خوردن صبحانه، در مسیر رفتن به محل کار یا دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها می‌چرخید. برای انجام پروژه از لپ تاپتان استفاده می‌کنید و هنگام تحویل پروژه فلش مموری همراه خود می‌برید. همان طور که می‌بینید، همه چیز در تصرف تکنولوژی است. در ادامه لیستی از گجت های دانشجویی و دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز دانشجویان را به شما معرفی می‌کنیم.

پاوربانک؛ همراهی کاربردی در روزهای بدون شارژ!

تصور کنید یکی از روزهای وسط هفته است و چند کلاس پشت سر هم دارید. از طرفی گوشی شما هشدار خاموش شدن به دلیل کمبود شارژ می‌دهد و به دنبال راهی می‌گردید تا زودتر گوشی خود را به شارژر برسانید. این نقطه دقیقا جایی است که اگر پاوربانک نداشته باشید، کلافه می‌شوید! بهتر است پاوربانکی تهیه کنید که از ظرفیت بالایی برای شارژ گوشی برخوردار باشد و مجبور نشوید هر چند روز یک بار آن را به شارژ بزنید. در ضمن بهتر است کابل شارژر گوشی خود را فراموش نکنید!

لپ تاپ یا تبلت

امروزه در بیشتر کلاس‌های دانشگاهی، دانشجویان یک لپ تاپ یا تبلت سر کلاس می‌برند. آن‌ها نه تنها سر کلاس از لپ تاپ استفاده می‌کنند، بلکه در خانه و برای انجام پروژه نیز به لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنند. البته بهتر است به این نکته اشاره کنیم که برخی از رشته‌های دانشگاهی به طور کلی به لپ تاپ احتیاجی ندارند و برخی دیگر، نیاز ضروری به این وسیله الکترونیکی دارند. با این حال اگر قصد خرید لپ تاپ برای دوران دانشجویی خود دارید، بهتر است به ویژگی‌های سیستم و میزان مشخصات مورد نیاز برای اجرام نرم افزارهای رشته تحصیلیتان توجه کنید.

لیست بهترین وسایل دانشجویی؛ از سررسید کلاسوری تا لپ تاپ

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند، گجت جانبی نسبتاً جدیدی است که در سال ‌های اخیر و با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، در بازار گوشی و لوازم جانبی جا خوش کرده است. در ابتدا این گجت از ویژگی‌های کمی برخوردار بود و  بی کاربرد به نظر می‌‍آمد. اما پس از چند نسخه موفق و پرفروش، این محصول به بخش بزرگی از بازار گجت‌های دیجیتالی هوشمند تبدیل شد. ساعت‌های هوشمند امکان نمایش نوتیفیکیشن و پاسخگویی به پیام‌ها را دارد و می‌توانید با استفاده از آن، تماس را نیز پاسخ دهید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

هارد اکسترنال یا فلش مموری

فلش مموری یکی از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات به شمار می‌رود. برای ذخیره  پروژه‌های دانشگاهی، فیلم‌های آموزشی و… می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حال اگر به حجم بسیار زیادی برای ذخیره اطلاعات نیاز دارید و فایل‌هایی که در سیستم ذخیره می‌‌کنید از حجم بسیار بالایی برخوردار هستند، بهتر است به فکر خرید یک هارد اکسترنال باشید. زیرا فلش مموری‌ها توانایی ذخیره فایل های سنگین را ندارند. اما توجه داشته باشید که هارد اکسترنال وزن خیلی بالاتری نسبت به فلش مموری دارد و اگر می‌خواهید کوله پشتی شما سنگین نشود، قید هارد را بزنید!

هدفون یا هدست

قدم زدن در طبیعت یا گوش دادن به موسیقی در مسیر رفتن به دانشگاه، انگیزه خوبی به شما می‌دهد. با این حال تنها کاربرد هدفون گوش دادن به موسیقی نیست و می توانید در فضایی مانند کتابخانه، به پادکست یا آموزش های درسی گوش کنید. انتخاب هدفون و هدست گاهی چالش برانگیز است؛ زیرا باید به وزن، قدرت پخش صدا، امکان کنترل از طریق بلوتوث و موارد زیادی توجه کنید. به طور کلی هدفون‌های سیم دار، از قدرت پخش صدا و کیفیت بالاتری برخوردار هستند، اما اگر حوصله جمع کردن سیم را ندارید، بهتر است به فکر یک هدست یا هدفون بلوتوثی باشید!

وسایل الکترونیکی برای دانشگاه؛ هدفون و هدست

ماوس و کیبورد وایرلس

ماوس و کیبورد، دو عضو جدانشدنی کامپیوتر و لپ تاپ هستند. از این جهت که بدون آن ها تقریباً نمی‌توانید با کامپیوتر کار کنید. حتی هنگام کار با لپ تاپ هم، استفاده از تاچ پد شما را به سرعت خسته می‌کند. ماوس و کیبورد وایرلس، گزینه‌های قابل حمل و سبکی هستند که برای بیشتر دانشجویان (به ویژه رشته های کامپیوتری) به کار می‌آید. با این حال اگر با تاچ پد و کیبورد لپ تاپ راحت هستید و نیازی به کار کردن زیاد با کیبورد ندارید، بهتر است سمت این گزینه نروید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232