همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

لوگو چیست و انواع آن + تاثیر لوگو بر برندینگ سازمان ها

دانستنی

لوگو از ترکیب متن، تصاویر و اشکال درست می‌شود که برند یک کسب و کار را معرفی کرده و نام و هدف آن را به زبان ساده نشان می‌دهد. همه لوگوها یک هدف مشترک دارند و آن هم به رسمیت شناختن نام تجاری کسب و کارها است.

لوگو چیست و انواع آن + تاثیر لوگو بر برندینگ سازمان ها

حتما تا حالا متوجه شده‌اید که این روزها، لوگوها تا چه حد زیادی در زندگی ما وجود دارند. اگر به اطراف خود نگاه کنید بر روی هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید یک لوگو وجود دارد. این علامت تجاری یک نماد بسیار مهم برای هر کسب و کاری است. که از آن برای نشان دادن نام و نشان یک برند و برجسته کردن آن از سایر رقبا استفاده می‌شود. در ادامه می‌خواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم که لوگو چیست و انواع آن کدام هستند. همچنین تاثیر لوگو بر برندینگ سازمان ها را نیز بررسی کنیم. تا اگر شما قصد دارید برای برند خود لوگو طراحی کنید، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام لوگو برای شما مناسب است.

لوگو چیست و انواع آن کدام هستند؟

لوگو چیست؟

لوگو از ترکیب متن، تصاویر و اشکال درست می‌شود که برند یک کسب و کار را معرفی کرده و نام و هدف آن را به زبان ساده نشان می‌دهد. همه لوگوها یک هدف مشترک دارند و آن هم به رسمیت شناختن نام تجاری کسب و کارها است. لوگو این قدرت را به شما خواهد داد که بتوانید کسب و کار خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید و اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. به طور مثال شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند لوگو و برند خود را بر روی انواع سررسید و سالنامه مخصوصا سررسید اختصاصی چاپ کرده و به مخاطبان خود اهدا کنند.

مزایای داشتن لوگو

  • به شما در شناسایی برند کمک می‌کند.
  • شما را از رقبا متمایز می‌کند.
  • کمک می‌کند که کسب و کار شما رشد کند.
  • وفاداری به برند را تقویت می‌کند.
  • به شرکت شما نمادی می‌دهد که از طریق آن مردم بهتر می‌توانند شما را به خاطر بسپارند.
  • نقش حیاتی در حفظ ثبات در پلتفرم‌های مختلف بازاریابی را دارد و تضمین می‌کند که هویت بصری یک برند در تمامی رسانه‌های اجتماعی منسجم و قابل تشخیص باقی بماند.
مزایای داشتن لوگو چیست؟

انواع لوگو

لوگوها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها احساس متفاوتی نسبت به برند شما در دل مخاطب ایجاد خواهند کرد. بنابراین شما باید بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. از این رو در ادامه می‌خواهیم انواع لوگوها را بررسی کنیم تا به یک شناخت کامل درباره طراحی‌های لوگو برسیم.

لوگو تصویری

لوگو تصویری یا لوگو نمادین (Picture logo) از رایج‌ترین نوع لوگو است که به شکل یک تصویر طراحی می‌شود. به طور کلی این لوگو به وسیله آیکون‌ها، طرح‌ها، اشکال و رنگ‌های مختلف طراحی می‌شود. همچنین باعث یک نماد بصری برای کسب و کار شما می‌شود. لوگو تصویری مناسب شرکت‌هایی است که قصد دارند تصویری پایدار از کسب و کار خود بر روی ذهن مخاطب به یادگار بگذارند. این نوع از لوگو انتخاب‌های بیشتری را در طراحی به طراح و کارفرما در جهت زیبا سازی و مفهوم سازی لوگو می‌دهد. شرکت‌ها و موسسات نیز با چاپ لوگو تصویری خود بر روی تقویم رومیزی 1403 بهتر می‌توانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

مزایای لوگو تصویری

  • به خاطر سپردن لوگوهای تصویری نسبت به دیگر لوگوها بیشتر است.
  • از لوگوهای تصویری در رسانه‌های گوناگون به راحتی استفاده می‌شود.
  • تصاویر و نمادهای رنگی در لوگوی تصویری به راحتی به نسخه سیاه و سفید تبدیل می‌شود.
انواع لوگو | لوگو تصویری

لوگو مونوگرام

لوگوی مونوگرم (Monogram logo) نوعی لوگو است که بر پایه تایپوگرافی طراحی می‌شود. مونوگرام می‌تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک شرکت و سازمان باشد. که به صورت علامت اختصاری طراحی می‌شود. در طراحی لوگو مونوگرام، سادگی بسیار مهم و قابل توجه است. هدف از طراحی این نوع لوگو که شامل دو یا سه حرف است ساده سازی و به خاطر سپردن آسان‌تر نام برند است. به جهت اینکه در مونوگرام تمرکز بر حروف اول می‌باشد، فونت انتخاب شده اهمیت بسیار زیادی دارد. با انتخاب فونت مناسب، لوگوی شما با موضوعاتی که شرکت و سازمان شما انجام می‌دهد همخوانی دارد و هنگام چاپ روی کارت ویزیت، سررسید، سالنامه تبلیغاتی، تقویم رومیزی خوانا است.

انواع لوگو | ویژگی های لوگو مونوگرام

لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی (Abstract ) یک مدل از لوگو است که به واسطه خطوط و رنگ‌ها و بدون هیچ متن و حرفی طراحی می‌شود. مانند سیب در لوگو اپل و پرنده در لوگو توییتر. در این مدل لوگو روانشناسی رنگ‌ها و روش‌های بازاریابی، مشتریان شما را در موقعیتی قرار خواهند داد که فقط به نیازهایی که توسط کسب و کار شما رفع می‌شود فکر کنند. شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف از این لوگو با اهداف گوناگونی استفاده می‌کنند. اگر به کسب و کارهای موفق نگاه کنید مطمئنا رد پای این لوگو را در این کسب و کارها مشاهده می‌کنید. همچنین برای رشد بیشتر کسب و کار خود می‌توانید لوگو انتزاعی را بر روی تقویم 1403 و سررسید و سالنامه چاپ کرده و به مخاطبان خود اهدا کنید.

انواع لوگو | مزایا لوگو انتزاعی

لوگو تایپوگرافی

لوگو تایپوگرافی (Word mark) بر پایه فونت طراحی می‌شود اما بسیاری آن را دور از چهار چوب فونت‌های آماده و به صورت دستی طراحی می‌کنند. این لوگو شباهت زیادی با لوگوی مونوگرام دارد. این سبک از لوگو برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای نام متفاوت و مختصر خاص هستند بسیار مناسب و قابل استفاده است. در طراحی لوگو تایپوگرافی، تمرکز طراح بر روی نام کامل تجاری یک شرکت است و طراح باید به خوبی بر مسائل آناتومی حروف، بحث پیوستگی در طراحی لوگو و کالیگرافی مسلط باشد تا بتواند با یک هماهنگی و هارمونی درست و منسجم لوگو را طراحی کند. هر شرکت و سازمانی معمولا لوگوی مخصوص خود را دارد و همیشه به دنبال راهکارهایی هستند که سازمان خود را تبلیغ کنند. آنها در آخر سال سعی می‌کنند با سفارش سررسید و سالنامه و هدیه دادن آن به دیگران شرکت و سازمان خود را تبلیغ کنند. بنابراین در سررسید و سالنامه‌ها لوگوی شرکت خود را چاپ می‌کنند که باعث ارتباط موثر با مخاطبان می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید سالنامه چیست و با چه روشی برند و کسب و کار شما را تبلیغ می‌کند به مجله گاموت سر بزنید.

انواع لوگو | لوگو تایپوگرافی

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی (Combination) همانطور که از اسمش پیداست از ترکیب لوگو تصویری و لوگوتایپ خلق می‌شود. در واقع از کنار هم قرار گرفتن نوشتار و تصاویر به وجود می‌آید. در این لوگو اسم برند با یک تصویر مرتبط با نام بازرگانی کسب و کار و تجارت شما به صورت خاص ترکیب و طراحی می‌شود. لوگوی ترکیبی انعطاف پذیر است یعنی می‌توانید در آینده طبق دلخواهتان آن را تغییر دهید. همچنین در تمام فضاها و مکان‌ها قابل استفاده و اجرا است. در طراحی این نوع از لوگو باید تصویر و نوع نوشتار با یک دیگر هماهنگ باشند. مثلا اگر در تصویر از خطوط منحنی استفاده شده در نوشتار نیز حروف به صورت منحنی اجرا شوند. معمولا ما بیشتر مشاغل و کسب و کارها را با لوگوی آنها می‌شناسیم. شرکت‌ها با چاپ لوگو خود بر روی سررسید و سالنامه مخصوصا سررسید دستیار، می‌توانند اطمینان حاصل کنند پیام برندشان به مخاطبان منتقل می‌شود و از سایر رقبا متمایز می‌شوند.

مزایای لوگو ترکیبی چیست؟

لوگو مسکات

لوگو مسکات (Mascot) در واقع به صورت یک شخصیت طراحی می‌شود. شخصیتی که قرار است نشان دهنده و بیانگر کسب و کار شما باشد. این شخصیت می‌تواند شامل حیوان، انسان و حتی اشیا باشد. همچنین به علت سبک کارتونی و رنگارنگی که دارد بسیار سرگرم کننده است. هر شرکت و سازمانی می‌تواند از کاربردهای مسکات برای بازاریابی قوی بهره ببرد. در این روش شرکت‌ها و کمپانی‌ها می‌توانند با استفاده از طراحی یک شخصیت خیالی یا واقعی، جاندار یا غیر جاندار و … اقدام به طراحی یک لوگوی مسکات نمایند. همچنین با چاپ آن بر روی سررسید و سالنامه و حتی جلد سررسید باعث رشد کسب و کار  و بهتر دیده شدنشان شود.

انواع لوگو | لوگو مسکات

لوگو مینیمال

لوگو مینیمال (Minimal) به صورت ساده طراحی می‌شود و در آن هیچ گونه پیچیدگی وجود ندارد. از ویژگی‌های جذاب این لوگو آن است که با گذشت زمان از مد نمی‌افتد و همچنان تازگی خود را حفظ می‌کند. طرفداران سبک مینیمالیسم بر این باورند که هر چه طرح مورد نظر ساده باشد درک آن آسان‌تر خواهد بود. خصوصیات اصلی لوگوی مینیمال شامل موارد زیر می‌باشد.

  • لوگوی مینیمال رنگ ساده‌ای دارد.
  • ساختار و فرم لوگوی مینیمال ساده است.
  • آرم مینیمال از نظر تعداد، ساده است.
  • عناصر گرافیکی که در نماد مینیمال به کار برده می‌شوند ساده هستند.
خصوصیات اصلی لوگو مینیمال کدامند؟

لوگو امبلم

لوگو امبلم ( Emblem) از ترکیب متن و تصویر است و طراحی آن به طوری است که نمی‌توان این دو عنصر را از هم دیگر جدا کرد. این لوگو ظاهر بسیار زیبایی دارد و تاثیر زیادی بر روی مخاطب می‌گذارد. ویژگی‌های لوگوی امبلم عبارتنداز:

  • ظاهری برجسته، معتبر و علمی از برند شما را نشان می‌دهد.
  • موجب پیوند با سابقه شرکت و سازمانتان می‌شود.
  • ارزش‌های مدرن و سنتی را در کنار هم قرار می‌دهد.
  • این حس را در مخاطبان ایجاد می‌کند که مانند عضوی از خانواده برند شما هستند.
ویژگی های لوگوی امبلم کدامند؟

لوگو سه بعدی

لوگو سه بعدی به وسیله یک سری نرم افزار خاص به صورت سه بعدی طراحی می‌شود. به طوری که وقتی به آن نگاه می‌کنید یک تصویر ساده نمی‌بینید و احساس می‌کنید یک تصویر واقعی بوده و حجم دارد. این لوگو در گذشته اغلب برای شغل‌های رسمی و  کلاسیک به کار می‌رفت ولی امروزه این لوگو در هر زمینه‌ای دیده می‌شود. جذابیت بصری و خاص بودن لوگوی سه بعدی باعث شده است این سبک از طراحی جزو ترندهای طراحی لوگو در دنیای امروز شود. البته لوگوهای سه بعدی فقط در نرم افزارهایی با فضای سه بعدی طراحی نمی‌شوند و بسیاری از طراحان با استفاده از فضای دو بعدی اقدام به طراحی لوگوی مورد نظر خود می‌کنند. لوگوهایی که با این سبک طراحی می‌شوند بسیار جذاب‌تر از دیگر لوگوهای سه بعدی هستند.

انواع لوگو | همه چیز درباره لوگو سه بعدی

تاثیر و اهمیت لوگو در برند سازی

یک شرکت و حتی کسب و کار کوچک با در اختیار داشتن لوگوی منحصر به فرد خود، بهتر و سریعتر می‌تواند برند و محصولات خود را در ذهن مخاطبان ماندگار ‌کند. در واقع لوگو یک ابزار مهم و لازم برای برند سازی است. در ادامه شما را با تاثیر و اهمیت لوگو در برند سازی آشنا خواهیم کرد.

لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند.

بدون داشتن لوگو به راحتی نمی‌توان خود را به مشتریان شناساند و نمی‌توان کسب و کار خود را معرفی و در ذهن مخاطبان ماندگار کرد. در واقع لوگو سکوی پرتابی برای دیده شدن و شناخته شدن توسط مخاطبان هدف است. لوگو علاوه بر اینکه شما را به کسانی که در محدوده شما و نزدیک شما هستند آشنا می‌کند بلکه شما را در سطح جهان نیز معرفی می‌کند. بنابراین می‌توان گفت عدم استفاده از لوگو باعث ضعف بزرگی در بازاریابی داخلی و بین المللی می‌شود و این موضوع به معنای شکست و عدم پیشرفت در بازار رقابتی است.

لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند.

لوگو شما را خاص نشان می‌دهد.

اگر لوگوی شما منحصر به فرد و قابل ثبت باشد به مخاطبان نشان می‌دهید برندتان با دیگر رقبا متفاوت است و شما خاص هستید. برای دست یافتن به این هدف لازم است یک لوگوی خوب و چشم نواز داشته باشید. به همان اندازه که داشتن یک لوگوی خوب باعث رشد برندتان می‌شود لوگویی که خوب طراحی نشده باشد نتیجه منفی خواهد داشت.

لوگو در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات به بهتر دیده شدن برندتان کمک می‌کند.

دیدن مداوم لوگو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سرعت بیشتری یک برند را در ذهن مخاطبان ماندگار می‌‌کند. هر چه بیشتر تبلیغات انجام شود چشم و گوش مخاطبان با برند شما آشنا می‌شود. اعتماد به یک برند آشنا و ساخته شده خیلی راحت‌تر از اعتماد به یک برند جدید است. سعی کنید از تمام فرصت‌ها برای شناسایی برندتان با لوگو استفاده کنید.

لوگو باعث جذب مشتریان جدید می‌شود.

یکی دیگر از مزایا و اهمیت لوگو جذب مشتریان جدید است. در صورتی که در تولید و بسته بندی محصولات از لوگوی اختصاصی استفاده کنید مشتریان جدید اعتماد بیشتری به تولیدات شما می‌کنند و فروش بیشتری خواهید داشت. شرکت‌ها به واسطه یک لوگوی حرفه‌ای میزان جدیت خود را در کسب و کارشان نشان می‌دهند.

لوگو باعث اعتماد مشتریان می‌شود.

وقتی یک کسب و کار از اول درست پایه گذاری شود و یک لوگوی جذاب و ماندگار طراحی کند، حس اعتماد را به مشتریان منتقل می‌کند. در واقع مشتری به برندی اعتماد می‌کند که با یک لوگوی خاص شناخته شده باشد. تصور کنید نام یک برندی را بشنوید و هیچ گونه تصویری از آن در ذهن نداشته باشید در این صورت اعتماد کردن به این برند بسیار سخت خواهد بود. بنابراین با طراحی یک لوگوی خوب، ذوق و سلیقه خود را به مشتری نشان داده و او را از گرفتن محصولات و خدماتی با ارزش مطمئن می‌کنید.

لوگو شما را از رقیبانتان متمایز می‌کند.

لوگو منحصر به فرد بودن و متمایز بودن برند شما را نشان می‌دهد، پس جرات داشته باشید و لوگوی متفاوت طراحی کنید. به طور مثال ممکن است صد رستوران در شهرتان وجود داشته باشد، اما رستوران شما تنها رستورانی است که به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهد و لوگوی دنیای سبزی که می‌خواهید انتخاب کنید دقیقا همین پیام را به مخاطب منتقل می‌کند. در حقیقت لوگو به مخاطبان ثابت می‌کند که چرا بهتر از رقیبان خود هستید و یا چرا متمایز از بقیه رقیبان هستید.

لوگو شما را از رقیبانتان متمایز می‌کند.

سخن آخر

در این مقاله شما با انواع لوگو و تاثیر آن در برندینگ سازمان ها آشنا شده‌اید. اکنون می‌توانید نیازهای خود را ارزیابی کنید و در نهایت لوگویی متناسب با کسب و کارتان طراحی کنید. لوگوی حرفه‌ای در کسب و کارها یک سرمایه گذاری با ارزش است و هر چه زودترساخته شود کسب و کار شما زودتر شناخته می‌شود. همچنین با گذشت زمان ارزش لوگو بیشتر آشکار خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232