همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

آستر بدرقه سررسید

دانستنی

 آستر بدرقه در اصل اولین چیزی است که پس از باز کردن سررسید با آن مواجه می‌شوید. همان طور که هنگام باز کردن یک کتاب جدید به اولین صفحه آن توجه می‌کنید! در یک تعریف کلی، آستر بدرقه سررسید نوعی کاغذ برای اتصال جلد به دیگر صفحات است.

آستر بدرقه سررسید
 آستر بدرقه در اصل اولین چیزی است که پس از باز کردن سررسید با آن مواجه می‌شوید. همان طور که هنگام باز کردن یک کتاب جدید به اولین صفحه آن توجه می‌کنید! در یک تعریف کلی، آستر بدرقه سررسید نوعی کاغذ برای اتصال جلد به دیگر صفحات است. کاغذی که هم در ابتدای سررسید و هم در انتهای آن وجود دارد. با این حال اگر می‌خواهید بدانید که آستر بدرقه سررسید چیست و چه کاربردی دارد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آستر بدرقه سررسید چیست؟

همان طور که می‌دانید یکی از مراحل کلیدی تولید سررسید و سالنامه، صحافی محصول است. آستر بدرقه نیز هنگام انواع صحافی سررسید به آن اضافه شده و در مواردی چون زیبایی، کیفیت و… سررسید تأثیرگذار است. با این حال اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تری این موضوع را بررسی کنیم، آستر بدرقه به گونه‌ای طراحی شده است تا نوعی اتصال داخل جلد را برای صفحات فراهم کند. چرا که با توجه به فرمت داخلی سالنامه، صفحات آن دارای هر روز تقویم به همراه بخشی برای یادداشت گذاری هستند. به همین دلیل جنس آستر بدرقه با کاغذهای تحریر و محتوای داخلی سررسید متفاوت است.

به طور معمول برای تولید آستر بدرقه سررسید، کاغذی با گرماژ بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر صفحات داخلی انواع جلد سررسید از جنس کاغذ 70 گرمی تحریر باشند، آنگاه برای آستر بدرقه آن، کاغذ تحریر یا گلاسه بالای 100 گرم نیاز است. البته بهتر است بدانید که در صورت استفاده از لت تبلیغاتی در سررسید، آستر بدرقه ابتدا به لت سررسید متصل شده و سپس در ادامه آن به صفحات داخلی سالنامه متصل می‌گردد. از این جهت که آستر بدرقه سررسید می‌تواند جنبه‌ای تبلیغاتی داشته باشد، امکان یکپارچه سازی عناصر رنگی و محتوای آن با لت گلاسه سررسید امکان پذیر است.

آستر بدرقه سررسید چیست؟ چگونه آستر بدرقه سررسید را سفارشی کنیم؟

برای مثال اگر کسب و کاری دارای رنگ سازمانی آبی است، می‌تواند آستر بدرقه سررسید را به رنگ آبی و اختصاصی شده با لوگوی خود سفارش دهد و در ادامه آن نیز لت گلاسه‌ای با طراحی سفارشی و دلخواه همان شرکت، به سررسید اضافه کند. با این تفاوت که آستر بدرقه سررسید تنها شامل صفحات ابتدایی و انتهایی شده و به صورت ادامه دار چاپ نمی‌شود. اما لت اختصاصی سررسید می‌‍تواند با توجه به نیاز مشتری، از 4 تا 16 صفحه متغیر باشد.

اهمیت آستر بدرقه سررسید؛ ویژگی‌های افزودنی

آستر بدرقه سررسید از نظر تبلیغاتی نقشی مهم در جلوه و ظاهر سررسید دارد. چرا که بسیاری از افراد در نگاه اول ممکن است به جلد سررسید تبلیغاتی توجهی نداشته باشند اما پس از باز کردن سررسید، با آستر بدرقه سفارشی شده کسب و کار شما مواجه شوند. برای مثال استفاده از یک طرح ساده به همراه لوگو و آن هم در صفحه‌ای که با رنگ سازمانی شما چاپ شده باشد، گزینه خوبی برای بازاریابی در سطوح گسترده است. در ادامه به چند ویژگی آستر بدرقه سررسید اشاره می‌کنیم:

  • زیبایی ظاهری سررسید
  • امکان یکپارچه سازی با روبان و لت سررسید
  • اتصال بین صفحات و جلد
  • نمایش هویت بصری برند

انواع آستر بدرقه؛ چه نوع آستری را انتخاب کنیم؟

همان طور که پیش از این و در ابتدای مطلب به نوع آستر بدرقه اشاره کردیم، آستر های بدرقه بر خلاف صفحات داخلی سررسید، از کیفیت بالاتر و تنوع بیشتری برخوردار هستند. انتخاب نوع آستر بدرقه تا حدودی با سلیقه افراد مرتبط است و بسیاری از افراد پیش از سفارش آستر بدرقه سررسید به لت گلاسه در سررسید نیز توجه ویژه‌ای دارند؛ چرا که لت گلاسه بعد از آستر بدرقه مشاهده شده و بین آستر و صفحات تحریر قرار دارد. با این حال اگر آستر بدرقه سررسید را به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم کنیم، به کاغذ فانتزی، کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر می‌رسیم.

کاغذ فانتزی برای آستر بدرقه

کاغذ فانتزی نوعی کاغذ مقوایی محسوب می‌شود که از ساختاری خاص و جذاب برخوردار است. همان طور که از نام این کاغذ پیداست، جلوه‌ای فانتزی و رنگ و لعابی خاص دارد. احتمالا بارها این نوع کاغذ را در  لوازم کادویی یا هدایای تبلیغاتی مشاهده کرده‌اید. این کاغذ از بهترین انتخاب‌ها برای آستر بدرقه سررسید است و آستر بدرقه با کاغذ فانتزی، زیبایی بی‌نظیری به محتویات داخلی سررسید می‌بخشد.

کاغذ تحریر برای آستر بدرقه

استفاده از کاغذ تحریر برای آستر بدرقه امری رایج است اما کاغذ تحریری که در آستر بدرقه به کار می‌رود با کاغذ تحریر محتویات سررسید یکسان نیست. چرا که آستر بدرقه احتیاج به کاغذی با ضخامت بیشتر دارد. در حالی که کاغذ تحریر داخلی سررسید از دسته گاغذهای تحریر رایج در کتاب و دستگاه‌های چاپ معمولی است. به همین دلیل برای آستر بدرقه سررسید، کاغذ تحریری با ضخامت بیشتر مانند کاغذ 120 گرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آستر بدرقه سررسید با استفاده از کاغذهای مختلف

کاغذ گلاسه برای آستر بدرقه

کاغذهای گلاسه از بهترین انتخاب‌ها برای آستر بدرقه سررسید به شمار می‌روند. چرا که در مقایسه با کاغذ تحریر از شفافیت بالاتری برخوردار هستند و تصویر را با کیفیت بالایی به نمایش می‌گذارند. البته از نظر هزینه و در تیراژ بالا، کاغذ تحریر مقرون به صرفه است و هزینه کمتری را شامل می‌شود، اما اگر به دنبال آستر بدرقه‌ای جذاب می‌گردید، احتمالا آستر بدرقه با کاغذ گلاسه گزینه‌ای مناسب برای شماست.

امکان درج لوگو روی آستر بدرقه سررسید

یکی از روش‌های سفارشی سازی سررسید، حک لوگو روی آستر بدرقه آن است. حک لوگو می‌تواند از طریق چاپ، طلاکوب و نقره کوب، و یا چاپ سیلک صورت گیرد. چاپ سیلک نوعی روش کارآمد است و اگر می خواهید بدانید که چاپ سیلک چیست بهتر است مقالات بخش دانستنی گاموت را مطالعه روش چاپ بیشتر برای آستر بدرقه تحریر یا گلاسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که دو روش دیگر بیشتر برای آستربدرقه فانتزی متداول است.

کیفیت آستر بدرقه سررسید

کیفیت آستر بدرقه به کیفیت کاغذ، چاپ و نحوه چسباندن آن بستگی دارد. استفاده از کاغذ بی‌کیفیت یا با گرماژ پایین (نازک) در چاپ تقویم رومیزی و تولید انواع سررسید، نه تنها موجب پاره شدن آستر بدرقه سالنامه در طولانی مدت می‌شود، بلکه ناهمواری‌های مقوای جلد و لبه‌های تا شده و دوخته آن از زیر آستر بدقه نمایان شده و ظاهر نازیبایی به سررسید تولید شده خواهد داد. نحوه چسباندن آستر بدرقه نیز نقش بسزایی در زیبایی و کیفیت نهایی سررسید تولیدی خواهد داشت. چنانچه از چسب و تکنیک مناسب در چسباندن آستر بدرقه استفاده نشود، پس از مدتی بخش‌های داخلی آستر بدرقه از جلد جدا شده و بین جلد و داخل سالنامه فاصله ایجاد می‌شود. همچنین در صورت عدم صرف دقت لازم در هنگام چسباندن آستر بدرقه، فاصله استاندارد آن از لبه جلد رعایت نشده و بصورت کج یا چروک خورده چسبانده خواهد شد.

طراحی آستر بدرقه سررسید؛ چگونه آستر بدرقه را اختصاصی کنیم؟

اختصاصی سازی یا سفارشی کردن آستر بدرقه را می‌توان قدمی مهم در نمایش برند دانست. در سفارشی سازی آستر بدرقه محدودیت‌های زیادی وجود ندارد و امکان چاپ با رنگ مورد نظر، چاپ لوگو و طرح سفارشی نیز ممکن است. چاپ آستر بدرقه سررسید تا حد زیادی به آستر بدرقه کتاب شباهت دارد و شما گزینه‌های متعددی را در اختیار دارید. برای طراحی آستر بدرقه سررسید به نکات زیر دقت کنید:

1-آستر بدرقه سالنامه محل تبلیغات نیست.

از به کارگیری محصولات، خدمات و یا حتی دستاوردها در آستر بدرقه بپرهیزید چرا که جلوه‌ای زننده برای سررسید شما ایجاد می‌کند. برای تبلیغات می‌توانید از طراحی لت گلاسه سررسید استفاده کنید.

2-خیلی ساده و مینیمال طراحی کنید.

هرچه طراحی شما ساده‌تر باشد جلوه زیباتری به آستر بدرقه و در نهایت سررسید شما می‌دهد. از به کار بردن طراحی‌های شلوغ پرهیز کنید.

3- از رنگ تمپلات استفاده کنید.

آستر بدرقه از یک طرف به جلد و از طرف دیگر به فرم اول سررسید یا لت گلاسه چسبیده می‌شود، در بهترین روش صحافی هم یک ناهمواری محسوس دور تا دور آستر بدرقه دیده می‌شود. برای پوشاندن این مورد از رنگ تمپلات استفاده کنید. یعنی یک رنگ پس زمینه کامل برای طراحی آستر خود در نظر بگیرید.

آستر بدرقه سررسید

4-از طرح‌های وکتور استفاده کنید.

برای حفظ کیفیت و زیبایی کار حتما از طرح‌های وکتور استفاده کنید. طراحی وکتور همان طراحی خطی است که با بزرگ نمایی کیفیت آن از بین نمی‌رود. به هیچ وجه عنوان از تصاویر پیکسلی برای طراحی آستر بدرقه استفاده نکنید.

یک ایده خلاقانه برای اختصاصی کردن سالنامه با آستر بدرقه

اگر می‌خواهید سررسیدی خاص و منحصر به فرد داشته باشید می‌توانید از پاکت (جیب) روی آستر بدرقه پایانی سالنامه استفاده کنید. بدین صورت که یک برگه کوچکتر از اندازه آستر بدرقه را که هم جنس کاغذ آستر می‌باشد بر روی آستر بدرقه می‌چسبانند. با انجام این کار ساده، هم محفظه‌ای برای نگهداری یادداشت ها ارائه داده‌اید و هم زیبایی خاصی به سررسیدتان افزوده اید. فقط ذکر این نکته الزامی است که کیفیت انجام این کار چون به روش دستی انجام می‌شود بسیار حائز اهمیت است. در پایان ذکر این نکته الزامی است که با وجود الزامی بودن بکارگیری آستر بدرقه در عموم سررسیدها ولی همچنین مدل‌های خاصی نیز وجود دارند که آستر بدرقه ندارند و در این سررسیدها جلد به فرم اول سررسید نچسبیده است. البته معمولا این نوع سررسیدها سفارشی بوده و برای تولید عمومی از مدل بدون آستر بدرقه استفاده نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232