همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

تفاوت سررسید روزشمار و سررسید دستیار

آموزش

شاید با شنیدن نام سالنامه (calendar)، دفتری را در ذهن خود ترسیم نمایید. اما تفاوت یک سررسید(سالنامه) با دفتر بسیار زیاد است. سالنامه دفتری است با جلد سخت و محکم که مرحله ی عمیقی از جلدسازی را پشت سر نهاده است.

تفاوت سررسید روزشمار و سررسید دستیار

سررسید یا سالنامه چیست ؟

شاید با شنیدن نام سالنامه (calendar)، دفتری را در ذهن خود ترسیم نمایید. اما تفاوت یک سررسید(سالنامه) با دفتر بسیار زیاد است. سالنامه دفتری است با جلد سخت و محکم که مرحله ی عمیقی از جلدسازی را پشت سر نهاده است. این مراحل شامل طراحی جلد از جنس چرم، ترمو، گالینگور پس از آن سلفون کشی و دوخت است که یک دفتر هیچکدام از این مراحل را ندارد. درون سررسید تقویم و تاریخ درج شده است با تمام جزئیات اعم از مناسبت های ملی و مذهبی، تعطیلات رسمی و تعطیلات غیر رسمی که می تواند هر روز در یک صفحه قرار داشته باشد یا هر هفته در یک صفحه که در زیر درباره تفاوت سررسید روزشمار و سررسید دستیار به طور کامل توضیح خواهیم داد. همچنین سررسید دارای اطلاعات بیشتری در صفحات خود است که با خواندن محتویات برگه های داخلی سررسید تماما متوجه خواهید شد.

محتویات برگه های داخلی سررسید عمومی

این صفحات در یک سررسید (diary) به عنوان یک منبع مورد استفاده قرار می گیرند. غیر از صفحاتی که به آن نت می گویند و فضایی برای نوشتن رویدادها یا مطالب علمی و غیره در اختیارمان می گذارد صفحات دیگری وجود دارد که از گذشته های دور کمک حال ما بوده است. اما این صفحات سالنامه محتویات چه مطالبی هستند؟ وقتی یک سررسید را در دستان خود نگه داریم بعد از جلد صفحه ای را می یبینیم که عموما ساده با تبریک سال نو و نام و لوگو شرکت است که به آن آستر بدرقه سررسید می گویند. صفحه بعدی یا صفحات بعدی را لت سررسید گویند که معمولا جهت تبلیغات از آن استفاده می شود. این صفحه از ورق فانتزی، تحریر یا گلاسه ساخته می شود و به روی آن تصاویر زیبا (تصویر، وکتور، تصاویر گرافیکی، اینفوگرافیک، آبرنگی) و یا متن قرار می گیرد.

یک سررسید عمومی با صفحه ای که در آن مشخصات دارنده سالنامه نوشته می شود، آغاز می شود. صفحه بعدی به تعطیلات رسمی سال پیش رو اختصاص پیدا می کند که روز تعطیل با مناسبت روز را در بر می گیرد. ورق می زنیم و در چهار صفحه به ترتیب شاهد تقویم یک سال در یک نگاه سال پیش رو و یک سال در نگاه سال پس از آن به شمسی خواهیم بود. تقویم این دو سال را به میلادی نیر در دو صفحه بعدی نظاره می کنیم.

 

سررسید روزشمار و سررسید دستیار چه تفاوت هایی دارند؟

 

آنگاه سررسید آغاز می شود. تا انتهای تقویم را که ورق زنیم به اطلاعات ضمیمه سالنامه دسترسی خواهیم داشت. یک صفحه به نقشه بروزرسانی شده مترو اختصاص دارد و دو صفحه بعدی شامل مناسبت های ضمیمه تقویم یعنی دوازده ماه سال است. همه ی این اطلاعات در هفت ورق گنجانیده شده اند که باقی اطلاعات به ترتیب شامل چک لیست سفر(محل تیک گذاری همه لوازم ضروری سفار برای دوازده سفر)، اصطلاحات مفید بازرگانی(به انگلیسی و به فارسی)، سایت های مهم و کاربردی(ایران و جهان)، علائم اختصاری تجارت بین الملل، اصلاحات اینکوترمز(مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار)، جدول حساب های ماهانه و دفتر تلفن( phone book) است.

تفاوت سررسید روزشمار و دستیار

سررسید روزشمار

در این نوع سالنامه (سررسید روزشمار) تقویم هر روز در یک صفحه قرار دارد. علاوه بر آن به صورت عمومی پنجشنبه و جمعه را در یک صفحه با یکدیگر قرار می دهند که به انتخاب مشتری می تواند تغییر کند. یک سررسید روزشمار از 21 فرم(هر 16 صفحه را که به یکدیگر می دوزند تشکیل یک فرم را می دهد) تهیه می شود. این نکات را در خرید سررسید فراموش نکنید چون کارایی های متفاوت دارند. برای مشاهده فرمت های دیگر سررسید بخش انواع فرمت سررسید را مشاهده نمایید

سررسید دستیار

در سررسید دستیار تقویم یک هفته در یک صفحه قرار دارد. الباقی صفحات به صفحات نت و اطلاعات ضمیمه اختصاص می یابد. یک سررسید دستیار از 11 فرم(هر 16 صفحه را که به یکدیگر می دوزند تشکیل یک فرم را می دهد) تهیه می شود. پس مشخصا این سالنامه دارای ورق های کمتری نسبت به سررسید روزشمار است و همچنین صفحات نت بیشتری دارد. با این حال اطلاعات ضمیمه و مناسبت های ضمیمه به یکدیگر شبیه اند ولی به درخواست مشتری قابلیت تغییر و تبدیل دارند. برای سال 1402 همه نوع سررسید اعم از سررسید دستیار ۱۴۰۳/سررسید روشمار ۱۴۰۳/سررسید اروپایی 1403/سررسید رقعی طراحی شده است که موجب رضایت خاطر مشتریان گاموت باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232