همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

روز قلم 1403؛ روزی برای اهالی قلم

مناسبت‌ها

جامعه فرهیختگان پر از رویدادهای هنری است که بی شک برای دایره بزرگی از افراد جامعه دارای ارزش بالایی می‌باشد. افرادی که با اشعار و هنر نوشتن خو گرفته و آثار آن را از مهم‌ترین هنرهای هفتگانه می‌دانند. قدرت قلم که هیچ محدودیتی ندارد و دنیایی از شاهکارهای هنری به واسطه آن شکل گرفته است. روز قلم ۱۴۰۳ به منظور بزرگداشت از نویسندگان فاخر و شاعرانی که سال‌ها با دانسته‌های خود به خلق آثار دست می‌برند، در نظر گرفته شده است.

روز قلم 1403؛ روزی برای اهالی قلم

جامعه فرهیختگان پر از رویدادهای هنری است که بی شک برای دایره بزرگی از افراد جامعه دارای ارزش بالایی می‌باشد. افرادی که با اشعار و هنر نوشتن خو گرفته و آثار آن را از مهم‌ترین هنرهای هفتگانه می‌دانند. قدرت قلم که هیچ محدودیتی ندارد و دنیایی از شاهکارهای هنری به واسطه آن شکل گرفته است. روز قلم ۱۴۰۳ به منظور بزرگداشت از نویسندگان فاخر و شاعرانی که سال‌ها با دانسته‌های خود به خلق آثار دست می‌برند، در نظر گرفته شده است. در ادامه روز قلم 1403؛ روزی برای اهالی قلم با ما همراه باشید.

تاریخچه روز قلم؛ فرصتی برای گرامیداشت کاتبان

در بسیاری از رویدادهای جهانی، مناسبت‌های مرتبط با فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای دارند. با این حال روز قلم به موارد متعددی تقسیم بندی شده و تنها به تعدادی از نویسنگان یک زمینه خاص محدود نمی‌شود. در واقع روز قلم یک بزرگداشت کلی ویژه جامعه فرهنگی است؛ چرا که اگر به قدمت قلم و نوشتار توجه کنیم، با قرن‌ها گنجینه انسانی مواجه خواهیم شد. چه نویسندگانی که با قدرت قلم خود، کتاب‌هایی نوشتند که در تاریخ ماندگار است و پس از قرن‌ها همچنان توسط بشر خوانده می‌شود. شاعرانی نظیر فردوسی که با قلم خود یک زبان را جاودانه ساخته و آن را به جایگاهی جهانی رساندند.

روز قلم ۱۴۰۳؛ روز قلم چه روزی است؟

اما به راستی تاریخچه روز قلم به چه دورانی مرتبط است؟ در مورد این مطلب بهتر است بگوییم دو دلیل احتمالی برای نام گذاری روز قلم وجود دارد؛ یکی اینکه جشن تیرگان مصادف با 13 تیر ماه است و در دوران هوشنگ، برای اولین بار افراد نویسنده به رسمیت شناخته شدند و دیگر دلیل آن نام تیر ماه می‌باشد. چرا که در زبان پارسی عطارد که با نام تیر شناخته می‌شود را کاتب ستارگان نام برده‌اند. حتی قبل از کشف کاغذ پاپیروس، کتیبه‌ها و سنگ‌هایی برای نوشتار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. برای مثال خطوط هیروگلیفی مصر باستان را می توان نمونه‌ای از قدیمی‌ترین نوشتار روی سنگ و دیوار دانست. به همین دلیل نمی‌توان تاریخ شروعی برای روز قلم در نظر گرفت.

نام گذاری روز 14 تیر به عنوان روز روز قلم در ایران، در سال 1381 انجام شد. پیش از آن تاریخ دقیقی برای بزرگداشت روز قلم و افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت بودند وجود نداشت. چرا که اگر بخواهیم به طور کلی اهالی قلم را مورد بررسی قرار دهیم، به افرادی نظیر نویسندگان، شاعران، مترجمین و… خواهیم رسید و چنین اقشاری در جامعه به صورت پراکنده حضور دارند. هر یک از اهالی دنیای قلم نقش مهمی در دنیای هنر و نویسندگی دارند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

روز قلم 1403 چه روزی است؟

اگر شما هم به نوشتن علاقمند هستید و به قول معروف خود را اهل قلم می‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم برای نوشتن از سررسید با کاغذ کرم استفاده کنید. سالنامه گاموت به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان سررسید و تقویم رومیزی، مفتخر است بهترین تجربه استفاده از سررسید و پلنر را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. روز قلم فرصت خوبی است برای خواندن آثار نویسندگان مشهور جهان؛ تنها کافی است ژانر کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید و پا به دنیایی وسیع از شاهکارهای ادبی بگذارید!

مطالب مرتبط:

 

سوالات متداول درباره روز قلم

روز قلم 1403 چه روزی است؟

روز قلم مصادف با 14 تیر ماه می‌باشد.

روز قلم از چه ستالی برگزار می شود؟

روز قلم از سال 1381 برگزار می‌گردد.

 

 

نظرات کاربران
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232