همه محصولات سررسـید تقویم رومیزی ست مدیریتی لیست قیمت‌ها لیست قیمت دانلود کاتالوگ کاتالوگ
0 درخواست نمونه

روز معلم؛ فرصتی برای تقدیر از آموزگاران

مناسبت‌ها

معلم‌ها در طول مسیر تحصیل و کسب دانش، نقش مهمی را در آینده افراد ایفا می‌کنند. در واقع با ورود هر کودکی به مدارس و شروع به تحصیل، این معلم‌ها هستند که به صورت مستقیم روی آینده تحصیلی و حتی شغلی یک دانش آموز تأثیر می‌گذارند. از این رو معلمی شغلی مهم و دشوار است که جایگاه ویژه‌ای در رشد سطح تحصیلات جامعه و فرهنگ دارد.

روز معلم؛ فرصتی برای تقدیر از آموزگاران

معلم‌ها در طول مسیر تحصیل و کسب دانش، نقش مهمی را در آینده افراد ایفا می‌کنند. در واقع با ورود هر کودکی به مدارس و شروع به تحصیل، این معلم‌ها هستند که به صورت مستقیم روی آینده تحصیلی و حتی شغلی یک دانش آموز تأثیر می‌گذارند. از این رو معلمی شغلی مهم و دشوار است که جایگاه ویژه‌ای در رشد سطح تحصیلات جامعه و فرهنگ دارد. در ادامه مطلب روز معلم؛ فرصتی برای تقدیر از آموزگاران با ما همراه باشید.

روز معلم در ایران و جهان؛ تاریخ روز معلم در کشورهای مختلف

تاریخ روز معلم 1403 در تقویم میلادی و شمسی تفاوت دارد. از این جهت که روز جهانی معلم در کشورهای مختلف دنیا، روز دیگری معرفی شده است و با روز معلم در سالنامه کشورمان (اردیبهشت ماه) متفاوت است. با این حال اگر می‌خواهید بدانید روز معلم چندم اردیبهشت است، بهتر است در نظر داشته باشید روز معلم در کشور ایران مصادف با 12 اردیبهشت است که دلیل آن سالروز شهادت آیت اله مطهری و پیش از آن با اتفاقاتی نظیر اعتراض معلمین در سال 1340 در ارتباط است. بهتر است بدانید روز معلم در دیگر کشورها، رویدادی ویژه هر کشور است که طبق تقویم همان کشور برگزار می‌گردد.

روز معلم امسال؛ روز معلم در سال جدید و کادوی روز معلم

در واقع هر کشوری، یک روز را به عنوان روز معلم در تقویم خود در نظر گرفته است که به رویدادی در رابطه با معلمین اشاره دارد. اما اگر بخواهیم از نظر جهانی و در سطح بین الملل چنین موضوعی را بررسی کنیم، روز جهانی معلم سال‌ها پیش و در سازمان یونسکو، تاریخ 5 اکتبر و نزدیک به هالووین عنوان شده است. این مناسبت در مهر ماه برگزار می‌گردد و با روز معلم 1403 فاصله‌ای چندماهه دارد. بهتر است بدانید در کشور چین و هند، روز معلم در ماه سپتامبر و در برخی از کشورها اولین روز ماه اکتبر است. بر اساس تقویم کشورهای مختلف، در بیشتر کشورها رویداد روز معلم بین ماه‌های اکتبر و سپتامبر برگزار می‌شود.

تاریخچه روز معلم در ایران

تاریخچه روز معلم در ایران به دو اتفاق مهم در تاریخ صد سال اخیر ایران باز می‌گردد که اولین اتفاق مربوط به سال 1340 و اعتراضات معلمین برای حقوق خود است. در اعتراضات معلمان دکتر ابوالحسن خانعلی کشته شد و پس از آن به احترام او روز 12 اردیبهشت، روز معلم نام‌گذاری شد. دیگر اتفاق مهم و مرتبط با روز معلم نیز شهادت آیت اله مطهری است که در روز 12 اردیبهشت اتفاق افتاده بود. با این حال پیش از این اتفاق نیز روز معلم برای گرامیداشت دکتر ابوالحسن خانعلی در تاریخ 12 اردیبهشت برگزار می‌شد.

بهترین هدیه برای روز معلم چیست؟ لیست کادو روز معلم

بهترین هدیه برای روز معلم؛ چه هدیه ای برای معلمان مناسب است؟

هدیه دادن به معلمان در روز معلم، امری رایج است که در هر کشوری دیده می‌شود. بسیاری از مدارس و آموزشگاه‌ها روز معلم را جشن گرفته و به معلم‌ها هدیه می‌دهند. برای تقدیر و تشکر از زحمات یک معلم، بهتر است هدایایی مانند ست مدیریتی تهیه کنید که برای او کاربردی باشد و بتواند در طول روز استفاده مفیدی از آن ببرد. در ادامه مطلب روز معلم 1403 با ما همراه باشید تا هنگام انتخاب کادو روز معلم و هدایای ویژه این روز، از ایده‌های کادو برای روز معلم استفاده نمایید.

  • ست رومیزی اداری
  • ماگ یا تراول ماگ
  • خودنویس
  • پلنر یا بولت ژورنال
  • گل طبیعی آپارتمانی
  • ساعت مچی
  • مچ بند هوشمند
  • بلیط کنسرت و تئاتر

برنامه های ویژه برگزاری جشن روز معلم

روز دوازدهم اردیبهشت یا روز معلم امسال، در بسیاری از مراکز آموزشی به صورت جشن برگزار می‌گردد. هدف از این جشن نیز تقدیر از معلمان و برگزاری برنامه‌هایی جهت تجلیل و تشکر از زحمات این افراد است. این جشن‌ها ممکن است در قالب جشنی در کلاس درسی یا همایشی با حضور اساتید آموزشی برگزار شود. از برنامه‌های ویژه برگزاری جشن روز معلم می‌توان به تزئین کلاس درسی یا محل برگزاری جشن، استفاده از کارت تبریک روز معلم در کنار هدیه و… اشاره کرد.

روز معلم؛ تاریخچه روز معلم در ایران و جهان

جشن روز معلم در دیگر کشورهای جهان

همان طور که در ابتدای مطلب به تفاوت برگزاری روز معلم در ایران و دیگر کشورهای جهان اشاره کردیم، جشن روز معلم در کشورهای دیگر نیز متفاوت است. برای مثال در کشور هند، برنامه‌های متعددی مانند آموزش دانش آموزان کوچک توسط دانش آموزان مقطع بالا انجام می‌شود.  در بسیاری از کشورها نیز روز معلم روز تعطیل است یا برنامه‌های ویژه آن تا یک هفته برقرار می‌ماند.

 

 

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گاموت

مشتریان گاموت

مورد اعتماد برترین برندها هستیم

جهان
بارز
ایران رادیاتور
کویر موتور
بهران
agah
مپنا
اسنوا
can
مدیا پردازش
میهن
نیلپر
زرفام
021-91004232